تداوم پیاده روی اربعین تحقق بخش اسلام ناب مهدوی است
کد خبر: 3550302
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
امام جمعه شهرکرد:

تداوم پیاده روی اربعین تحقق بخش اسلام ناب مهدوی است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین باعث پیوند زدن امت‌ها به هم می‌شود و همه را در مسیر کربلا و در هدف امام حسین(ع) قرار می‌دهد، گفت: ادامه مسیر کربلا ضرورت بشر است که ادامه این مسیر ما را به اسلام ناب مهدوی می‌رساند و ریشه‌کن کننده ظلم و نابرابری در جهان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نكونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 12 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، رؤیایی خود شیطانی با خود الهی را از دغدغه‌های اهل تقوا خواند و گفت: هرچقدر خود شیطانی بر خود الهی غلبه پیدا کند تقوا بیشتر می‌شود و انسان به کمال می‌رسد.
خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به هفته بسیج و نقش بی‌بدیل آن در انقلاب، افزود: به بسیج باید نگاه درست شود. نگاهی که امام راحل داشتند همین نگاه باید بر آحاد جامعه حاکم باشد.
وی با تأکید بر اینکه همه باید خود را عضو شجره طبیه بسیج بدانند، اظهار کرد: بسیج در تحقق و شکوفایی انقلاب و دفاع از سرزمین‌های الهی تأثیر فراوانی داشته است.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مقاومت در ملل اسلامی از بسیج نشات گرفته است، تصریح کرد: این روزها دولت عراق با نشات گرفتن از بسیج توانست بر دشمنان اسلام فائق بیاید.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برقراری خوب امنیت در مراسم اربعین امسال، گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین امسال به بهترین وجه برگزار شد و نباید یک حرکت نابخردانه در هله عراق برقراری خود امنیت در سراسر این مراسم را زیرسوال ببرد.
خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: در سوریه بسیج شکل گرفت و با همین نیروی بسیج پیروزی‌ها نصیب اسلام شد.
حجت‌الاسلام نکونام به ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی اشاره کرد و افزود: برخی‌ها به علت کمبود شخصیت در خود برخی از چهره‌ها را به گروه خود نسبت می‌دهند که نه انصاف است نه در شان این علماست. شخصیت ایشان انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به برجام به تشریح سه دغدغه مهم رهبری در این خصوص پرداخت.
وی دوری از عجله کردن در توافقات برجام را یکی از سفارشات اکید رهبری به تیم مذاکره کننده ایران در برجام دانست و عنوان کرد: برخی‌ها با نگاه خاصی که داشتند شتاب‌زدگی کردند و همین شتاب‌زدگی باعث شد تا امتیازاتی به دشمن بدهیم.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه نباید اکنون همه دستاوردها را از جانب برجام بدانیم، اظهار کرد: آمریکایی‌ها تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کردند که این نغز آشکار برجام است و فاتحه برجام با این عهدشکنی‌ها خوانده خواهد شد.
وی از بین رفتن اعتماد عمومی جامعه در پی حقوق‌های نجومی را از دیگر مطالبات رهبری دانست و تصریح کرد: انتظار عمومی برخورد قاطع با متخلفین است. افکار عمومی در این حوادث مخدوش شده است و باید با مبارزه با فساد اعتماد مردم جلب شود.
خطیب جمعه شهرکرد بی‌تدبیری و عدم نظارت درست را عامل حادثه تصادف قطار حامل زائرین مشهد خواند و افزود: یکی از مطالبات جدی رهبری نظارت و بررسی دقیق در امور است. چنین حوادثی که بر اثر سهل‌انگاری اتفاق میفتد بر اثر کوتاهی در نظارت دقیق است.
وی به روز نیروی دریایی اشاره و اظهار کرد: نیروی دریایی به عنوان یک نیروی قدرتمند از مواضع انقلاب و مردم دفاع می‌کند و دشمنان نیز از این نیروی انقلابی هراس دارند که این همان سفارش قرآن است.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین باعث پیوند زدن امت‌ها به هم می‌شود و همه را در مسیر کربلا و در هدف امام حسین(ع) قرار می‌دهد، عنوان کرد: ادامه مسیر کربلا ضرورت بشر است که ادامه این مسیر ما را به اسلام ناب محمدی می‌رساند و ریشه‌کن ظلم و نابرابری در جهان است.
وی تصریح کرد: اربعین پر از راز و رمز است ولی برخی‌ها به خاطر جهل این حقیقت را زیر سؤال می‌برند.
امام جمعه شهرکرد به روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: حضور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در جامعه ضرورت دارد که باید دانشگاه‌ها با بصیرت این زمینه حضور را فراهم کنند.
یادآور می‌شود در پایان خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد مردم حماسی شهرکرد علیه اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌ها علیه ایران شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

captcha