طرح تحول نظام سلامت جزء اسناد بالادستی است
کد خبر: 3538863
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

طرح تحول نظام سلامت جزء اسناد بالادستی است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت، تحول اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 جزء اسناد بالادستی ما است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی_امنیتی استاندار همدان سه‌شنبه، 27 مهرماه در همایش روز جهانی غذا در همدان، عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت، تحول اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 جزء اسناد بالادستی ما است.
وی عنوان کرد: باید امور خود را به پروژه تبدیل کنیم به عنوان مثال سال گذشته اداره‌کل کتابخانه‌ها اعلام کرد افراد کتاب‌های اضافه کتابخانه‌شان را اهدا کنند که خوشبختانه 70 هزار جلد کتاب اهدا شد، درباره «اسراف» و «نهی اسراف» هم باید این‌گونه عمل شود به طوریکه در ابتدا باید به مردم آگاهی کرده سپس به گونه‌ای رفتار شود تا خود مردم را از اسراف بیزار کنیم.
الهی‌تبار به بخش مدیریتی جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه نیروهای تحصیلکرده جامعه ما به رشته‌های مدیریتی علاقه‌ای نشان نداده و از آن استقبال نمی‌کنند که البته ضربه‌های آن را هم خواهیم خورد، در کشورهای توسعه‌یافته بالاترین درآمد را مدیران دارند که آن هم به علت استفاده از دانش مدیریتی آنهاست اما در کشورهای در حال توسعه استفاده از دانش مدیریتی ضعیف است.
الهی‌تبار افزود: طبق آمار بانک جهانی در سال 90-89، سرانه تولید داخلی ما هفت هزار و 747 دلار بوده که این رقم در سال 93-92 به پنج هزار و 443 هزار دلار کاهش یافته که مهمترین علت کاهش این رقم این است که نتوانستیم از دانش مدیریتی بهره بگیریم.
معاون سیاسی_امنیتی استاندار همدان بیان کرد: سالیانه 12 تا 45 هزار تومان را در اختیار هر فرد قرار دادیم به طوریکه به یک خانواده 4 نفره سالیانه دو میلیون و 400 هزار تومان ارائه می‌شود اما با اتخاذ سیاست‌ها ظرف سال گذشته سالیانه برای هر نفر هفت میلیون و 300 هزار تومان کاهش درآمد ایجاد کردیم که برای یک خانواده 4 نفره سالیانه 30 میلیون تومان می‌شود، این کاهش درآمد منجر به کاهش سطح درآمد خانوار شده و موجب شده تولیدکننده متقاضی خود را از دست بدهد.
وی با انتقاد از استفاده از ظروف یک‌بار مصرف در ایام تاسوعا و عاشورا و ریختن چای و غذای داغ در آن اظهار کرد: باید به مردم آموزش دهیم و اطلاع‌رسانی کنیم تا مراقب سلامت خود باشند و غذای سالم به دست مردم دهند، شرایط آب و هوایی در حال تغییر است بنابراین باید همگام با تغییرات آب و هوایی کشاورزان ما هم کشاورزی‌های خود را از حالت سنتی به مدرن تغییر دهند.
الهی‌تبار با بیان اینکه سالیانه 200 میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت می‌شود، تأکید کرد: استفاده از آب‌های زیرزمینی ضربه جدی بر ما وارد می‌کند، سال گذشته یک هزار و 816 حلقه چاه غیرمجاز با عمق 70 متر در سطح استان مسدود شده که منجر به 168 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب شده است.
وی در پایان یادآور شد: با تمام ظرفیت خود در کارگروه سلامت و تمامی ظرفیت‌هایی که در استان داریم آمادگی خود برای حرکت جامعه به سمت امر خیری چون معروف اعلام می‌کنیم.
captcha