بنی‌امیه‌های امروز تحت سیطره آمریکا قصد استحاله اسلام را دارند
کد خبر: 3537588
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
امام جمعه شهرکرد:

بنی‌امیه‌های امروز تحت سیطره آمریکا قصد استحاله اسلام را دارند

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد گفت: بنی‌امیه‌های امروز تحت سیطره آمریکا با قدرت و توان بر جان اسلام افتاده‌اند و با تمام توان قصد استحاله و نفوذ به اسلام را دارند و در تلاش هستند که اسلام ناب را از جامعه اسلامی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 23 مهر در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، یکی از دغدغه‌های اهل تقوا را این دانست که آیا حتما اهل تقوا هستند یا مدعی تقوا ؟ چرا که این دو تفاوت دارند.
وی با بیان اینکه به جا آوردن تقوا نیازمند از خودگذشتگی در همه ارکان زندگی است، افزود: کوفیان نیز ادعای تقوا داشتند و با حضرت مسلم‌بن عقیل(ع) بیعت کردند اما بلافاصله تقوا شکستند و در مقابل ایشان ایستادند و همین مدعیان تقوا به کربلا آمدند و فاجعه کربلا را به وجود آوردند، مدعیان اهل تقوا نیز امام علی(ع) را خانه نشین کردند و امامان معصوم(ع) را به شهادت رساندند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان، بیان کرد: مسئله تربیت فرزندان از مسائل مهم جامعه است که در مسئله تربیت باید به تربیت فرزندانی بصیر توجه شود.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش، اظهار کرد: باید به ورزش جهت داد همانگونه که در شب عاشورا به ناچار تصمیم به برگزاری مسابقه گرفته شد، مسئولان و مردم به این امر جهت دادند که همه این‌ها از ظرفیت جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع)، گفت: شما عاشورائیان مانند همه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) با همه توان تلاش کردید که محرم را با کمک‌های فکری، تجمعات و کمک‌های مالی زنده نگه دارید.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت برگزاری تجمعات بزرگ عزاداری‌ در استان، تصریح کرد: عزاداری‌های سنتی نباید ما را از تجمعات بزرگ غافل کند، ایجاد ترس در دل دشمن و زنده نگه داشتن نهضت امام حسین(ع) از ویژگی‌های تجمع بزرگ عاشورائیان در کشور است که امثال آن در استان‌های زنجان و یزد برگزار شد، زمینه برگزاری این تجمعات در استان نیز باید فراهم شود.
نکونام ادامه داد: آنچه فرآینده همه عزاداری‌ها است این است که بدانیم بنی‌امیه با اسلام چه کرد و جنایات بنی‌امیه و فرهنگی که بنی‌امیه در جهان اسلام حاکم کرده بود امام حسین(ع) را به چه جایی رساند و سبب شد ایشان قیام کند، قیامی که جز خون نتوانست جامعه را اصلاح کند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ و استحاله اسلام، افزود: بنی‌امیه‌های امروز تحت سیطره آمریکا با همین قدرت و توان بر جان اسلام افتادند و با تمام توان قصد استحاله و نفوذ به اسلام را دارند و با تمام توان در تلاش هستند که اسلام ناب را از جامعه اسلامی بگیرند، برای ایستادگی در برابر آن‌ها باید همان کاری را انجام داد که امام حسین(ع) انجام داد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اصول ما فرهنگ دینی ما است، بیان کرد: اگر کتاب، فیلم و نشریه با مبنای مخالف اسلام است باید جلوی آن‌ها گرفته و با آن‌ها برخورد شود.
حجت الاسلام نکونام اظهار کرد: برگزاری کنسرت‌ها و امثال این‌ها عامل نفوذ فرهنگ غربی است که انتظار می‌رود دولت جلوی آن‌ها را بگیرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر احساس ولنگاری فرهنگی در کشور،  گفت: مسئله فرهنگ یک مسئله مستمر و بسیار مهم است، در رابطه با فرهنگ نباید این مسئله بیان شود که جلوی آزادی اطلاعات گرفته شود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اتفاقات اخیر در استان حول محور آب، تصریح کرد: طی تماس تلفنی با معاون وزیر نیرو ایشان معتقد است که مقدار آب تخصیص یافته به استان تقریبا برداشت شده و تنها مقدار کمی از آن باقی مانده است اما مسئولان استان می‌گویند اما هنوز فاصله زیادی تا آب تخصیص داده شده داریم.
حجت الاسلام نکونام ادامه داد: مردم استان ما زیاده‌خواه نیستند و مردمی اهل درایت و تدبیر هستند و اگر همان مقدار تخصیص به استان داده شود مردم حرفی ندارند.
وی خطاب به وزیر نیرو گفت: مسئله آب را شفاف کنید، نباید در این رابطه حرف‌های نامربوط و نازیبا بیان شود، با نصب کنتر‌های هوشمند مقدار مصرف مشخص شود و انتظار این است که با سرعت این کار انجام شود و در انجام این امر کوتاهی نشود و به جای ایجاد تشویش افکار عمومی مقدار مصرف آب شفاف شود.
امام جمعه شهرکرد بیان کرد: معاون وزیر نیرو قول داده است هر چه سریع‌تر به این امور رسیدگی کند، آب نباید در بین مردم موجب اختلاف شود و شهرها روبه‌روی هم قرار گیرند.

captcha