طرح تحول نظام سلامت از اقدامات مهم دولت یازدهم است
کد خبر: 3490977
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
حجت‌الاسلام لطفی:

طرح تحول نظام سلامت از اقدامات مهم دولت یازدهم است

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی ایلام ضمن قدردانی از زحمات وزیر بهداشت گفت: دولت با افزایش تسهیلات به اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت کمک کند چرا که این طرح از اقدامات مهم دولت یازدهم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه‌ ایلام با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 اظهار کرد: این روز یکی از مناسبت‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی است چون این نهاد صیانت از نظام نوپای جمهوری اسلامی را به عنوان یکی از دغدغه‌های امام خمینی(ره) و یاران انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی با ژرف‌نگری خاصی که داشت این نهاد را برای صیانت از انقلاب اسلامی تأسیس کرد، ادامه داد: سپاه با حضور عناصر متدین شکل گرفت و هم‌اکنون پایداری و عزت امروز و وجود حصار امنیتی در مرزهای کشور از برکات این نیرو در کنار دیگر نیروهای مسلح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: امروز قدرت بازدارندگی سپاه در مقابل دیگر کشورها مثال‌زدنی است. اگر سپاه نبود بغداد و دمشق سقوط می‌کرد و باوجوداین نیروی نظامی استکبار جهانی و اسرائیل جرات تعرض ندارند و از اقتدار نیروهای مسلح و دفاعی ما می‌ترسند و به تعبیر رهبری جرات غلط کردن ندارند.

امام جمعه‌ی ایلام ادامه داد:شاکله‌ی حزب‌الله لبنان به عنوان افتخار جهان اسلام را سپاه تشکیل داده است و امروز این نیرو در برابر ارتش رژیم صهیونیستی به خوبی مقاومت می‌کند.

حجت‌الاسلام لطفی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به هفته‌ی سلامت، طرح تحول نظام سلامت را یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم دانست و گفت: در این طرح به خوبی یکی از دغدغه‌های مردم که بهداشت و درمان است دیده شده و کابوس گرانی درمان  را برای بیماران صعب‌العلاج برداشته است که باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: در رأس وزارت خانه‌ی بهداشت  دکتر هاشمی که شخصیتی متعهد و دلسوز است قرار دارد و دولت هم باید  تسهیلات لازم را در اختیار این وزارت‌خانه قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان به سالروز ولادت امام علی(ع) هم اشاره کرد و گفت: پیرامون شخصیت امام علی(ع)  حرف زیاد است و کدام زبان قادر است در مقابل اقیانوس فضائل مولا حرف بزند، چون همه‌ی اندیشه‌های اندیشمندان در طول 1400 سال آنچه را گفته‌اند قطره‌ای در برابر اقیانوس این شخصیت عظیم است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه هیچ‌کس مانند امیرالمؤمنین(ع) – این شخصیت ذوابعاد – در طول تاریخ مخصوصاً در زمان بنی‌امیه، بنی مروان و بنی‎‌عباس ترور شخصیت نشد، تصریح کرد: در این ادوار برای شکستن شخصیت علی سنگ تمام گذاشتند اما به قول ابن ابی‌الحدید همه‌ی این‌ها به ارزش تبدیل شد چون این فضایل مانند مشک است که زیر خاک و خاشاک ارزش خود را از دست نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام لطفی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های امام علی (ع) که مانع رسیدن او به آرمان‌هایش یعنی گسترش عدالت و تربیت انسان بر مبنای عقلانیت و معنویت به‌طور کامل شد مردم بی‌بصیرت و متحجری بودند که مقام ولایت را درک نکردند.

وی به نامگذاری این روز به نام روز پدر هم اشاره کرد و گفت: پدران مدیران بی‌نام و نشانی هستند که هم باید معاش خانواده را تأمین کنند و هم در کنار مادر تربیت فرزندان را انجام و نسل‌هایی متعهد را به جامعه تحویل دهند.

captcha