تحقق وعده‌های الهی در گرو استقلال و عزت حکومت دینی است
کد خبر: 3469551
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
حجت‌الاسلام نكونام:

تحقق وعده‌های الهی در گرو استقلال و عزت حکومت دینی است

گروه سياسي: نماینده ولی فقيه در چهارمحال و بختياري تحقق وعده‌های الهی را در گرو استقلال و عزت حکومت دینی خواند و تصریح کرد: اگر حکومت دینی استقلال پیدا کند و هیچ‌گونه وابستگی به بیگانه نداشته باشد قطعا وعده‌های الهی از جمله پیروزی و نصرت محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري بين المللي قرآن (ايكنا) از چهارمحال و بختياري، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد روز گذشته 2 بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد به مسئله برجام و انتخابات پیش رو اشاره و بر ضرورت روشن گری و بصیرت افزایی در ارتباط با این مسائل تاکید کرد و گفت: متأسفانه سخنان از سوی مسئولان و رسانه در این خصوص شنیده می شود که با یکدیگر یکسان و همسو نیست و مسائل به خوبی تشخصی داده نشده است.

امام جمعه شهرکرد تبیین درست و صحیح مسائل و بصیرت افزایی را یکی از راه ها برای شناخت صحیح مسائل خواند و تاکید کرد: اگر مسائل ریشه ای به درستی برای مردم تبیین شود و جایگاه واقعی خودش را در جامعه پیدا کند به یقین جامعه راه خودش را پیدا خواهد کرد و تشخیص آسان خواهد شد.

حجت الاسلام نکونام در ادامه به تبیین مسائل ریشه ای و اساسی نظام اسلامی پرداخت و تصریح کرد: اولین مسئله اساسی، حفظ اصول انقلاب است كه رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تأکید مستمر داشته اند که جامعه نباید از اصول و ارزش های اسلامی فاصله بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هدف از شکل گیری انقلاب اسلامی را نیز حاکم کردن اسلام ناب در جامعه دانست و افزود: تولی و تبری دو شاخصه اسلام ناب هستند که اگر این دو شاخصه در اسلام وجامعه اسلامی وجود نداشته باشد، می شود همان اسلام عربستانی و اسلامی که حکومت های طاغوتی در دوران تاریخ به نام اسلام شکل دادند و حکومت کردند اما این دو شاخصه در آن ها نبود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام آبادانی و پیشرفت در سایه تولی و تبری را دومین مسئله اساسی در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: همه آبادانی و پیشرفت جامعه اسلامی در همه عرصه ها باید با تولی و تبری شکل بگیرد در غیر این صورت هر چه آبادانی و پیشرفت هم به دست آوریم بی ارزش و در سایه دل بستن به بیگانه است.

خطیب جمعه شهرکرد با تاکید بر این که نوع ارتباط با بیگانه در حکومت دینی با محوریت ولی فقیه مشخص می شود تصریح کرد: ولی فقیه ارتباط با بیگانه را بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مشخص کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با طرح این سوال که آیا بدون رابطه با دنیا می توان حکومت داری کرد یا نه؟ اختلاف نظرها در این عرصه را بسیار دانست و گفت: از منظرامام(ره)، مقام معظم رهبری و عالمان آگاه و بصیر اسلامی، نه تنها می توان جامعه اسلامی مستقل، آزاد، بدون هیچ گونه وابستگی به بیگانه و متکی به توانمندی های درونی بنا کرد بلکه از آن مهم تر اگر شرایط اقتضاء کرد عالمان دینی موظف هستند که جامعه اسلامی را به دور از وابستگی به بیگانه و بر اساس عزت و استقلال بنا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تحقق وعده های الهی را در گرو استقلال و عزت حکومت دینی خواند و تصریح کرد: اگر حکومت دینی استقلال پیدا کند و هیچ گونه وابستگی به بیگانه نداشته باشد قطعا وعده های الهی از جمله پیروزی و نصرت هم به کمک جامعه اسلامی می آید و محقق خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد عدم باور قطعی به وعده ها و کمک الهی را مشکل امروز برخی از مسئولان نظام بیان کرد و گفت: متأسفانه چون برخی ها هنوز به این باور قطعی نرسیده اند که می توان به خدای متعال و توانمندی های داخلی تکیه کرد و جامعه ای به هم پیوسته ومستقل و به دور از وابستگی به بیگانه شکل داد، وقتی بیگانه قطع نامه ای صادر می کند و یا زیر فصل هفت می برد

ترس تمام وجود آن ها را فرامی گیرد.

حجت الاسلام نکونام به بیان چند نمونه از نصرت ها و عنایت های الهی در حق نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: حکومت نظامی بختیار در فرودگاه برای جلوگیری از ورود امام (ره) به ایران و شکسته شدن حکومت نظامی و ورود عزتمندانه امام (ره)، واقع طبس، دستگیری ریگی سرکرده گروهک های تروریستی به دست سربازان گمنام امام، خنثی شدن فتنه هایی همچون 78 و 88 یکی پس از یکی پس از دیگری، شکل گیری واقعه نهم دی ماه و تلاش دشمن برای تسخیر شهر آمل در سال 60 نمونه های بارزی از نصرت الهی در حق نظام جمهوری اسلامی است.

captcha