حزب‌گرایی‌ تحت هر عنوانی، آسیب‌های جدی برای جامعه دارد
کد خبر: 3463864
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
خطیب جمعه شهرکرد:

حزب‌گرایی‌ تحت هر عنوانی، آسیب‌های جدی برای جامعه دارد

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام نکونام ضمن تأکید بر تمسک به ولایت فقیه برای نجات از فتنه گفت: گروه‌گرایی‌ها و حزب‌گرایی‌ها تحت هر عنوانی هر چند موجب ایجاد رقابت و زمینه‌ساز حضور مردم در عرصه‌های مختلف می‌شود اما آسیب‌ها و خطرات به مراتب بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد روز گذشته، 11 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با تأکید بر اینکه نباید در برابر قداست شکنی‌های دینی مسامحه کرد گفت: اگر نسبت به حفظ ارزش‌های دینی و مقابله با حرمت‌شکنی‌های دینی بی‌تفاوت و مسامحه‌گر باشیم، قطعاً استبداد و استکبار بر ما حاکم خواهد شد و این یک هشدار جدی است.
وی از مجلس خبرگان رهبری به عنوان یکی از مصادیق بارز ارزش دینی یادکرد و افزود: اگر این روزها مدام و مستمر از مجلس خبرگان رهبری و صیانت و به چالش کشیده نشدن این جایگاه سخن گفته می‌شود برای آن است که خدایی نکرده ورود افراد مسامحه کار در مجلس خبرگان رهبری ضایعات بسیاری را برای نظام به دنبال خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امروز همه‌ اسلامیت و حاکمیت نظام به ولایت‌فقیه‌ متصل است و خبرگان رهبری در حاکمیت ولایت‌فقیه نقش‌آفرین اصلی است؛ بنابراین در چنین شرایطی اگر افراد مسامحه‌کار به مجلس خبرگان بروند و بخواهند برای آینده نظام تصمیم‌گیری کنند چه بر سر این کشور خواهد آمد؟
وی شرایط امروز کشور را بسیار حساس و مهم دانست و خاطرنشان کرد: فتنه‌ها همیشه بوده و خواهد بود، اما تنها عاملی که می‌تواند موج این فتنه‌ها را در هم بشکند و آن‌ها را ناکارآمد و بی‌اثر کند، ولی‌فقیه و سوار شدن بر کشتی ولایت‌فقیه است.
امام جمعه شهرکرد خطاب به همه مردم گفت: بکوشید شرایط امروز را با بصیرت و هوشیاری دنبال کنید و از گروه‌گرایی‌ها و جناح‌بازی‌ها که موجب ایجاد تفرقه در جامعه می‌شود دوری و با آن‌ها مبارزه کنید.
حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: هیچ‌گاه به این گروه‌گرایی‌ها و فخرفروشی‌های جریانات سیاسی دل‌خوش نباشد و بدانید که تنها با پشتیبانی و تمسک جستن به پیامبر(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت فقیه است که فتنه‌ها خنثی می‌شود.
امام جمعه شهرکرد افزود: درست است که گروه‌گرایی‌ها و حزب‌گرایی‌ها تحت هر عنوانی چه اصول گرایی و چه اصلاح طلبی موجب ایجاد رقابت و زمینه‌ساز حضور مردم در عرصه‌های مختلف می‌شود اما آسیب‌ها و خطرات به مراتب بیشتری دارد که مردم باید در این جهت بصیرت و هوشیار باشند.
وی در ادامه به ابلاغ پیام حضرت امام خمینی(ره) به گورباچوف در 13 دی‌ماه سال 67 توسط آیت‌الله جوادی‌آملی اشاره و خاطرنشان کرد: هر آن چه که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام راحل(ره) در آن نامه پیش بینی کرده بودند بعد از مدتی یکی پس از دیگر محقق شد.
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه  نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی را یادآور شد و گفت: ولایت فقیه دستاورد و سرمایه عظیم انقلاب اسلامی است که خدای متعال به عنوان امانت به دست ملت ایران سپرده است.
وی به 16 دی ماه روز شهدای هویزه و روز شهدای دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: مزار این شهدای والا مقام حقاً زیارتگاه عاشقان و دلدادگان شهید و شهادت است.
امام جمعه شهرکرد دانشجویان نظام جمهوری اسلامی ایران را مایه فخر و بالندگی انقلاب دانست و تأکید کرد: دانشجوی ما مؤمن، اهل بصیرت و حق شناس هستند و پرچم حق و باطل را به درستی می‌شناسند و پیروزی قطعا از آن دین خدا است.
captcha