دیدار تعدادی از مسئولان و قاریان قرآن مشهد با حمید شاکرنژاد
کد خبر: 3385443
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
در راستای تکریم اعضای کاروان قرآنی صورت گفت؛

دیدار تعدادی از مسئولان و قاریان قرآن مشهد با حمید شاکرنژاد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جمعی از قاریان مشهدی و مدیران ادارات زیر مجموعه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ۲۲ مهرماه با حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشور و عضو کاروان نور بازگشته از حج تمتع دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جمعی از قاریان مشهدی و مدیران ادارات زیر مجموعه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ۲۲ مهرماه با حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشور و عضو کاروان نور بازگشته از حج تمتع در منزلش دیدار کردند.

بنابر این گزارش در این بازدید علی امینی، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی، مسئول اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، قاری حرم رضوی، حجت‌الاسلام مهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن و جمعی از مسئولان دارالقرآن الکریم حرم رضوی حضور داشتند

در این دیدار حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشور به بیان گوشه‌ای از خاطرات خود از کاروان قرآنی پرداخت و در ادامه به فاجعه منا و رخدادهای آن روز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های قرآنی خوب و منسجمی اجرا شد و بچه‌ها نیز تمرینات مناسبی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه جو معنوی، صمیمی و شادی بین اعضای کاروان قرآنی کشور حاکم بود، ادامه داد: در روز حادثه تقریبا بچه‌های گروه همزمان با هم به سمت رمی جمرات حرکت کردند و به نوعی همگی دچار آسیب‌دیدگی شدند از همین رو تا چند روز برنامه‌های قرآنی، عادی اجرا نشد.

شاکرنژاد ادامه داد: گروه قرآنی به جهت صدمه تا چند روز توانایی اجرای برنامه را نداشتند از طرفی سه نفر از اعضای گروه تواشیح نیز از دست رفته بودند و عملا امکان فعالیت نبود و به اعضای دیگر هم آسیب وارد شده بود.

وی افزود: شرایط دشواری داشتیم من نیز در آن وضعیت قرار گرفته و حتی شهادتین را گفتم و حالت نامناسبی داشتم به گونه‌‌ای که امکان نفس کشیدن نداشتم و بی‌هوش شده بودم تا اینکه با عنایت الهی، زائران کمک کردند و آب رساندند، با رسیدن گروه‌های امدادی وضعیتم احیاء شد و برگشتم.

در پایان این دیدار گروه بازدیدکننده برای حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشور ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات این قاری برجسته برای وی سلامتی طلب کردند.

همچنین این گروه 20 مهرماه از منزل حجت‌الاسلام مهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن و عضو کاروان قرآنی نور بازدید کردند که این شاهد عینی فاجعه منا گوشه‌ای از خاطرات خود از کاروان قرآنی را بازگو کرد و گفت: حاج محسن از نظر روحی آمادگی معنوی زیادی داشت و حتی از من خواست برای اینکه پرداخت خمسش را به بعد از حج موکول نکند همانجا برایش در بعثه رهبری خمس را محاسبه کنم و وقتی گفتم بگذار برای بعد از بازگشت نپذیرفت و اصرار کرد که همانجا محاسبه شود.

حجت الاسلام غلامرضا اکبری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از حجت‌الاسلام رجبی، تقاضا کرد با توجه به اینکه حجت‌الاسلام سید حسین حسینی، امام جماعت حرم مطهر رضوی در حادثه منا جان خود را از دست داده است، مسئولیت اقامه نماز در حرم رضوی را بپذیرد که با استقبال رجبی مواجه شد.

یادآور می‌شود، برنامه بازدید و تکریم قاریان بازگشته از سفر حج تمتع با حضور در منزل مختار دهقان و محمدجواد کاشفی، قاریان برجسته مشهدی در کاروان نور و حجت‌الاسلام حسینی‌یزدی، مبلغ حرم رضوی که در حج تمتع حضور داشتند، ادامه می‌یابد

captcha