دبیرکل جدید مجمع بین‌الملی فقه اسلامی معرفی شد
کد خبر: 3341469
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

دبیرکل جدید مجمع بین‌الملی فقه اسلامی معرفی شد

گروه بین‌الملل: سازمان همکاری اسلامی، عبدالسلام العبادی، وزیر سابق اوقاف اردن را به‌عنوان دبیرکل مجمع بین‌المللی فقه اسلامی انتخاب کرد.

به گزاش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، ایاد امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نشست هماهنگی مؤسسات وابسته به این سازمان برای مبارزه با تندروی و تروریسم که از دیروز، 20 مردادماه در شهر «جده» عربستان آغاز شد، عبدالسلام العبادی، وزیر سابق اوقاف و امور اسلامی اردن را به‌عنوان دبیرکل جدید مجمع بین‌المللی قفه اسلامی معرفی کرد.
عبدالسلام العبادی برای دومین بار است که به‌عنوان دبیرکل مجمع بین‌المللی فقه اسلامی انتخاب می‌شود؛ وی مارس 2008 تا دسامبر 2009 میلادی نیز عهده‌دار این مسئولیت بوده است و از زمان تأسیس مجمع بین‌المللی فقه اسلامی در سال 1983 میلادی تاکنون نیز نماینده اردن در این مجمع بوده است.
در زمان ریاست العبادی بر مجمع بین‌المللی فقه اسلامی، تغییر ریشه‌ای و اساسی در این مجمع صورت گرفت و ساختار اداری جدید براساس شاخصه‌های مدیریتی مدرن در آن ایجاد شد.
تلاش برای تبدیل مجمع بین‌المللی فقه اسلامی به‌عنوان یک نهاد مرجع در زمینه مسائل فقهی برای امت اسلام از دیگر کارهای العبادی در زمان ریاست بر این مجمع به شمار می‌رود.
گفتنی است، مجمع بین‌المللی فقه اسلامی در سال 1983 میلادی و در پی تصمیم صادرشده از سومین اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه مکرمه تأسیس شد.
ریاست شورای عالی مشورتی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیرکل شورای خیریه «الهاشمی» اردن، ریاست دانشگاه بین‌المللی «آل البیت» اردن و وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن از جمله مسئولیت‌هایی است که دبیرکل جدید مجمع بین‌المللی فقه اسلامی تاکنون عهده‌دار آن‌ها بوده است.
تحقق وحدت اسلامی در دو بُعد نظری و عملی از طریق تلاش برای تطبیق شریعت اسلامی در سطوح فرد، اجتماعی و بین‌المللی از اهداف تأسیس این مجمع بوده است.

captcha