کاهش تعداد پزشکان زیر‌میزی بگیر/ مردم زیر بار پرداخت غیرمتعارف نروند
کد خبر: 3320159
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
فتاحی اعلام کرد:

کاهش تعداد پزشکان زیر‌میزی بگیر/ مردم زیر بار پرداخت غیرمتعارف نروند

گروه سلامت: یک نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: خوشبختانه با تعیین تعرفه‌ها، جدیت وزارت بهداشت و همچنین اعمال سخت‌گیری‌ها، زیر میزی در میان پزشکان کاهش یافته است.

عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه امروزه مشاهده می‌‌شود، که ‌پدیده موسوم به زیرمیزی کاهش یافته است، اظهار کرد: به وسیله اعمال سخت‌گیری‌ و تعیین تعرفه‌های خدمات پزشکی در گام سوم طرح تحول سلامت مشاهده می‌شود که این پدیده نا‌میمون در عرصه سلامت کشور در حال رخت بر بستن است.

وی افزود: در تمامی جلساتی که با معاونت‌های مختلف کمیسیون برگزار شده است این تأکید بود که با تمام توان بتوانیم به این مسئله هر چه زودتر خاتمه دهیم، در این رابطه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به ویژه شخص وزیر بسیار حساس هستند و در این رابطه تعامل خوبی با مجلس شورای اسلامی دارند.

زیرمیزی بگیران عضوی از جامعه پزشکی نیستند
فتاحی تأکید کرد: مسئله زیرمیزی شأن و منزلت جامعه پزشکی را پایین آورده و اخلاق پزشکی را نابود کرده، بنابراین باید آن را به عنوان یک حالت غیر اخلاقی و غیر انسانی دید و محکوم کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پزشکانی که به گرفتن زیر میزی اقدام می‌کنند دیگر عضوی از جامعه پزشکی نیستند، اعلام کرد: در آینده نزدیک هم این افراد برای اینکه در بین مردم شناخته شوند آنها را با نام و نشان خود معرفی می‌کنیم.

مردم نباید زیر بار زیر میزی بروند
این متخصص چشم از مردم درخواست کرد که زیر بار پرداخت زیر میزی نروند و عنوان کرد: از نظر فرهنگی این مهم است مردم به این درک برسند که در صورت درخواست زیر میزی، به هیچ وجه آن پرداخت نکنند، باید از پزشک مربوطه فیش یا قبض جهت بیمارستان طلب کنند، مردم نباید این اشتباه را مرتکب و به چنین افرادی وجهی به عنوان شیرینی یا دستمزد پرداخت کنند.

وی ادامه داد: هر بیمارستانی به خصوص بیمارستان‌های دولتی در صورتی که بیماری نیاز به جراحی اورژانسی داشته باشد باید او را رایگان عمل کنند در صورتی که از پرسنل بیمارستان فردی هرگونه وجهی را از بیمار یا همراه او پیش از عمل طلب کرد عملی غیر قانونی و غیر اخلاقی را انجام داده است.

لزوم توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی به اخلاق انسانی
فتاحی یاد آور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بر اخلاق پزشکی و انسانیت توجه ویژه و تمرکز بیشتری داشته باشند، دانشجویانی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج می‌شوند باید اخلاق را سرلوحه خود قرار داده و به انسانیت بیشتر بها دهند، در آن صورت که حداقل در جامعه پزشکی بی‌اخلاقی مشاهده نخواهد شد.

captcha