جشن رمضان در شیراز برپا شد/ کاهش نیازمندان به کمک‌های درمانی در راستای طرح تحول نظام سلامت
کد خبر: 3319654
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
اللهیاری:

جشن رمضان در شیراز برپا شد/ کاهش نیازمندان به کمک‌های درمانی در راستای طرح تحول نظام سلامت

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد فارس از برپایی جشن رمضان طی روزهای ۴ تا ۱۲ تیرماه جاری در محل بوستان بعثت شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علی اللهیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس روز گذشته، 4 تیر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه ماه رمضان بهار تمام کارهای خیر است و در واقع باید این فرصت را به‌عنوان کیمیا حساب کنیم، گفت: در این ماه خدا حراج معنوی کرده است و هر کسی به قدر خود می‌تواند از این فرصت‌ها استفاده کند.

وی، رمضان را بهار انسانیت و کارهای خیرخواهانه و داوطلبانه دانست و افزود: همه مردم ما معتقدند که در ماه مبارک رمضان فضیلت دستگیری از نیازمندان دو چندان است لذا همت و اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع دارند.

اللهیاری با اشاره به فعالیت‌های این سازمان ابراز کرد: کمیته امداد به دلیل اشرافیتی که به موضوع فقر استان دارد و تقریباً 85 تا 90 درصد فقرای استان به نوعی با کمیته امداد متصل هستند قطعاً می‌تواند به عنوان یک رابط و واسط بین خیرین و فقرا عمل کند تا بتواند در اسرع وقت نیت‌های خیرخواهانه خیرین را جامعه عمل بپوشاند.

وی با یادآوری اینکه اقدام ارزشمندی که در این ماه دنبال‌ می‌کنیم بحث هفته اکرام و اطعام نیازمندان است که از 15 ماه رمضان جاری همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و تا شب شهادت حضرت علی(ع) ادامه خواهد داشت، گفت: در این راستا هفته‌ای به عنوان اکرام ایتام و نیازمندان ( 4 تا 12 تیرماه جاری) خواهیم داشت که برنامه‌های مختلفی را در سطح استان اجرا خواهیم کرد.

اللهیاری با بیان اینکه تمام دفاتر کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های مردم هستند، گفت: جشن رمضان از شامگاه پنج‌شنبه، 4 تیر به‌مدت 9 شب  با هدف معرفی توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه اشتغال‌های خرد و خانگی و جذب مشارکت خیرین و نیکوکاران در طول ماه مبارک رمضان در محل بوستان بعثت شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد فارس اظهار کرد: علاوه بر این در طول ماه رمضان طرح مفتاح الجنه که در آن خیرین و مسئولان استان از خانوداه‌های ایتام و محرومان بازدید می‌کنند و مورد تفقد قرار می‌دهند،‌ اجرا می‌شود که در این راستا پیش‌بینی کردیم که نزدیک به 1000 خانواده در سطح استان در این برنامه مورد تفقد خیرین و مسئولان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نیز همه دفاتر کمیته امداد و شورای زکات استان مصمم هستند زکات فطره مردم مومن را جمع‌آوری و به دست خانواده‌های نیازمندان برسانند، گفت: در سال گذشته در ماه رمضان 5 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در زمینه اکرام ایتام و اطعام نیازمندان جمع‌آوری شد که همه آن‌ها در طول ماه رمضان تقدیم به خانواده‌های نیازمندان شد.

اللهیاری از جمع‌آوری یک میلیارد و 600 مییلیون تومان زکات فطره در سال گذشته در فارس خبر داد و گفت: در سال جاری با همت خیرین و نیکوکاران تاکنون 15 میلیارد ریال سبد کالا میان خانواده‌های نیازمندان و ایتام توزیع کردم و پیش‌بینی می‌کنیم که در دهه دوم حجم این کمک‌ها افزایش پیدا کند و این آمادگی را داریم که برای توزیع سبد کالا و عمل به نیت خیرین در سراسر استان به ویژه در مناطق محروم، کمک‌های خیرین را جذب کرده و تقدیم به خانواده‌های نیازمند کنیم.

مدیرکل کمیته امداد فارس ابراز کرد: خوشبختانه طی روزهای اخیر در زمینه جذب تسهیلات اشتغال، استان فارس مقام دوم کشور را کسب کرد که در سال گذشته 985 میلیارد ریال جذب تسهیلات قرض الحسنه بانکی این استان بود و تمام این‌ها را در جهت طرح‌های خوداشتغالی مددجویان استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه در این راستا مبلغ 6 هزار و 315 طرح اجرا کردیم و نزدیک به 113 درصد جذب تسهیلات داشتیم، گفت: خوشبختانه از نظر حجم تسهیلات اشتغالزایی ما رتبه اول کشور و از نظر جذب تسهیلات رتبه دوم کشور را کسب کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد فارس خاطرنشان کرد: در سال 93، 3800 خانوار از محل اجرای طرح‌های خوداشتغالی به خودکفایی و خود اتکایی رسیدند و توانستند به درآمد مناسبی که بتوانند زندگی خود را اداره کنند،‌ دست پیدا کنند.

اللهیاری ابراز کرد: خانواده‌هایی که ما به عنوان خودکفا قلمداد می‌کنیم در وهله اول قطع مستمری می‌شوند اما همچنان تحت حمایت ما قرار دارند تا زمانی که استقلال کامل دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اختصاص 15 میلیارد ریال سبد کالا تنها برای 1500 خانوار رخ داده است و اگر بخواهیم مشکلات نیازمندان در استان فارس بر طرف شود سالانه نزدیک به 1000 میلیارد تومان باید هزینه شود.

این مقام مسئول همچنین به تمهدیدات این نهاد در راستای جمع‌آوری زکات فطره اشاره کرد و گفت: امسال در روز عید فطر نزدیک به 200 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره توسط شوراهای زکات سراسر استان استقرار پیدا خواهد کرد و در همان روز این فطریه‌ها جمع‌آوری شده و تقدیم به خانواده‌های نیازمند خواهد شد ضمن اینکه نزدیک به 500 هزار پاکت فطریه در دهه سوم توزیع خواهیم کرد که مردم در محل مصلاهای نماز عید فطر می‌توانند فطریه‌های خود را به کمیته امداد تحویل دهند.

اللهیاری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 120 هزار نفر تحت پوشش بیمه کمیته امداد فارس هستند ضمن اینکه خدمات ویژه‌ای به عنوان مکمل خدمات درمانی به برخی نیازمندان اهدا می‌شود، گفت: در سال گذشته 38 میلیارد تومان در زمینه درمان خانواده‌های نیازمند هزینه کردیم در حالی که اگر بخواهیم تنها هزینه‌های درمانی موردی را در سال حساب کنیم سالانه تنها حداقل 200 میلیارد تومان نیاز داریم.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه بنا داریم در آینده خدمات درمان خود را در کمیته امداد تقویت کنیم، گفت: آن چیزی که نیاز بیشتر خانواده‌هاست خدمات مکمل درمان است که خوشبختانه در طرح تحول نظام سلامت حجم مراجعات و گرفتاران درمان به کمیته امداد بسیار کاهش پیدا کرده و این نشان دهنده عملکرد بسیار خوب نظام سلامت ماست.

captcha