موقوفه سوم شعبان در حرم مطهر رضوی اجرا شد
کد خبر: 3306568
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

موقوفه سوم شعبان در حرم مطهر رضوی اجرا شد

گروه اجتماعی: همزمان با سالروز میلاد مسعود حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، موقوفه مرحوم صاحب‌دیوان، معروف به موقوفه سوم شعبان در آستان قدس رضوی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با سالروز میلاد مسعود حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، موقوفه مرحوم صاحب‌دیوان، معروف به موقوفه سوم شعبان در آستان قدس رضوی اجرا شد.

در سومین روز از ماه شعبان و در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش، در مراسمی که با حضور آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از مدیران و مسئولان نهادهای گوناگون کشوری و استانی در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، وقف‌نامه مرحوم صاحب دیوان، به طور کامل به اجرا درآمد.

این مراسم، طبق روال سال‌های گذشته در رواق دارالزهد با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و در ادامه ذاکران اهل بیت(ع) به مدیحه‌سرایی و ذکر مناقب و سجایای حضرت امام حسین(ع) پرداختند.

یادآور می‌شود، میرزا فتحعلی‌خان، معروف به صاحب دیوان، از رجال مشهور سیاسی عصر قاجار است که در سال 1310 هـ ق. رقباتی را وقف و تقدیم بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) نموده تا درآمد این موقوفات، هر ساله برای مصارفی از جمله تعزیه‌داری، تعظیم شعائر اسلامی، تلاوت کلام الله مجید، مخارج و مصارف جشن عید مولود مسعود حضرت خامس آل عبا ابی عبدالله الحسین(ع) در سوم شعبان‌المعظم به مصرف برسد.

captcha