فساد در سازمان بورس صحت دارد/ چند پرسش مهم از فطانت
کد خبر: 3292035
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
نادر قاضی‌پور:

فساد در سازمان بورس صحت دارد/ چند پرسش مهم از فطانت

گروه اقتصاد: یکی از طراحان طرح «تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار» با بیان اینکه متأسفانه بحث فساد در بورس صحت دارد، گفت: در زمینه تعداد و نحوه عملکرد کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار مشکلات بسیاری را شاهد هستیم.

نادر قاضی‌‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح «تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره دلایل خود برای همراهی در این زمینه اظهار کرد: دلیل مشارکت بنده در این طرح این است که سازمان بورس به مکانی برای بورس‌بازی، دادن اطلاعات به رانت‌خواران، ورشکست کردن سهامداران خرده‌پا و پولدار شدن بزرگان تبدیل شده است.

آسیب‌های بورس‌بازی برای اقتصاد ایران

وی ادامه داد: ما بورس را به این دلیل تأسیس کردیم که در رشد و توسعه اقتصادی کشور مؤثر بوده و همه بتوانند به صورت شفاف در مناقصه‌ها، معاملات و خرید و فروش‌های سهام نقش داشته باشند و پول‌های سرگردان به سمت بورس برود تا این شکوفایی اقتصادی رخ دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اما متأسفانه امروزه در بازار بورس ایران شرایطی پدید آمده است که به نفع افراد خاص، بورس‌بازی صورت می‌گیرد و این امر به ضرر مردم ایران اسلامی است.

فساد در سازمان بورس صحت دارد

قاضی پور در پاسخ به این پرسش که چند روز قبل، مردم جلوی تالار حافظ نسبت به عملکرد مدیران بازار سرمایه، وضعیت بورس و فساد در این سازمان اعتراض کردند. آیا در سازمان بورس مفسده‌ای وجود دارد؟ اظهار کرد: متأسفانه این امر صحت دارد و در زمینه تعداد و نحوه عملکرد کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار مشکلات بسیاری را شاهد هستیم. همچنین سوء‌مدیریت‌های بسیاری در این سازمان وجود دارد.

وی تأکید کرد: تمام کالاهای تولیدی باید در بورس عرضه شود. چرا پتروشیمی‌ها را از بورس خارج کردند و همچنین چرا بسیاری دیگر از کالاها که مشتریان خاص ندارند بلکه عموم مردم خواهان خرید سهام آنها هستند در بورس عرضه نمی‌شود؟ و همه این موارد دارای شبهه است.

انتقادات فطانت به بانک مرکزی منطقی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض روز گذشته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به سیاست‌های پولی بانک مرکزی و تأثیرات مخرب فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز بر بازار سرمایه اظهار کرد: البته بنده این سخنان را قبول دارم. جناب آقای فطانت، به عنوان یک کارشناس در این رابطه، عملکرد بانک مرکزی را به درستی زیر سؤال بردند؛ چراکه متأسفانه بانک مرکزی هیچ‌گونه نظارتی بر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ندارد.

منتخب مردم ارومیه در خانه ملت تأکید کرد: شرکت‌های لیزینگ که اکنون مشغول فعالیت اقتصادی و جمع کردن پول‌های مردم هستند باید مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کنند اما چرا مجوز ندارند و پول مردم را گرفته و مشکلات عدیده‌ای برای آنها ایجاد می‌کنند.

مشکلات سازمان بورس با روی کار آمدن فطانت

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در پایان تأکید کرد: اما باید از آقای فطانت هم این سؤال را پرسید که شما بورس را در وضعیت به این اسفناکی تحویل نگرفتید اما بعد از روی کار آمدن شما مشکلات بسیاری از جمله در زمینه فعالیت پالایشگاه‌ها در بورس پدید آمد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادقی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۸:۰۳
0
0
اگر فساد وجود دارد شما که نماینده مجلسید چرا بیکار نشسته اید
ارومیه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۸:۱۲
1
0
آقای قاضی پور نماینده شهر من ارومیه است بر او درود می فرستیم که همیشه رک و پوست کنده واقعیات کشور را می گوید. یاشاسین
مرادزاده
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۲۰:۲۹
0
0
یاد اقای صالح ابادی به خیر که گفت امکان سوء استفاده و تبانی در بورس با شکل گیری شرکت بورس از بین خواهد رفت
زمانی آن مرد نازنین می گفت آنچه که در مورد روند شکل
گیری شرکت بورس در حال انجام است بر اساس قانون تجارت بوده و ترکیب سهامداران نیزبا توجه به درصد تخصیص داده شده است.
اما ببینید این جانشینان ناخلف با بورس مملکت چکار کردند!
captcha