ورود آموزه‌های قرآن و عترت به نظام سلامت کشور نیازمند اصلاح نگرش است
کد خبر: 2924484
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
اصفهانی:

ورود آموزه‌های قرآن و عترت به نظام سلامت کشور نیازمند اصلاح نگرش است

گروه اجتماعی: مشاور وزیر بهداشت در طب اسلامی با بیان اینکه کنگره‌ها، سخنرانی‌ها و مطالب زیادی درباره ورود قرآن و عترت به نظام سلامت ارائه شده است، گفت: ما به شدت نیازمند اصلاح نگرش خود نسبت به این مسائل هستیم.

محمدمهدی اصفهانی، مشاور وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در طب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه چرا تاکنون آموزه‌های قرآن و عترت در نظام سلامت کشور وارد نشده است؟ گفت: در این زمینه کنگره‌ها و سخنرانی‌های زیادی انجام شده است.

میان سخنرانی و به‌کار‌گیری در عمل بسیار فاصله است

وی با بیان اینکه میان کنگره‌ها، سخنرانی و حتی نوشتن کتاب‌ها با اعتقاد قلبی و بالاتر از آن به‌کارگیری این‌ها در عمل فاصله است، افزود: ما به شدت نیازمند اصلاح نگرش خود نسبت به این مسائل هستیم.

اصفهانی اظهار کرد: در تحقیقی که درباره پیش‌نیازهای ارائه خدمات جامع سلامت انجام داده‌ام، آموزش و پژوهش برای تربیت نیروی انسانی که این کارها بر اساس رهنودهای قرآنی انجام می‌دهد، آمده است.

سخنرانی کردن در همایش‌های قرآنی، درباره لزوم ورود قرآن به طب کار سختی نیست

رئیس مرکز قرآن،‌ حدیث و طب اسلامی با تأکید بر اینکه این موارد باید در عمل و باور حضور پیدا کند، گفت: سخنرانی کردن و در یک کنفرانسی که شنونده‌ها ویژه و همراه هستند کار خیلی سختی نیست بلکه کار دشوار این است که این‌ها در عمل حضور پیدا کنند.

وی به حدیثی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حدیث این امام همام پاسخ سئوال شماست که فرمود پایین ترین پست‌ترین درجه دانش، دانشی است که روی زبان متوقف است و بالاترین دانش آن است که در رفتار و جوارح و ارکان حضور پیدا می‌کند.

بزرگان جامعه پزشکی جهت ورود قرآن به نظام سلامت پیشگام شوند

اصفهانی عنوان کرد: جواب این سئوال آن است برای این کار باید همتی کرد و همت این است که بزرگترها به خصوص کسانی که در جامعه پزشکی نفوذ یبیشتری دارند در این جریان پیشگام شوند و این قضیه را رها نکنند.

مشاور وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در طب اسلامی به برگزاری دومین همایش سراسری قرآن، عترت و طب در شیراز اشاره کرد و گفت: در این همایش نیز چهره‌های برجسته‌ای مانند سیم‌فروش، عزیزی، قربانی،‌ تابعی و غیره حضور داشتند که این‌هر کدام از بزرگان این بحث محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: باید ورود آموزه‌های قرآن و عترت در نظام سلامت کشور در عمل بیاید که البته با توجه به آموزه‌های غنی اسلام، کار دشواری نیست.

captcha