لزوم بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی/ دستاوردهای نظام برای مردم تبیین شود
کد خبر: 2790415
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
نماینده ولی فقیه در ایلام اظهار کرد:

لزوم بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی/ دستاوردهای نظام برای مردم تبیین شود

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی بر ضرورت بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: باید دستاوردهای حقیقی این نظام مقدس را برای مردم بیان کرد و در اجرای برنامه‌های ویژه دهه مبارک فجر نوآوری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در ایلام امروز، 11 بهمن در دیدار اعضای ستاد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از نادرترین پدیده‌های جهان و بی‌نظیرترین انقلاب‌ها در طول تاریخ معاصر است.
وی بر ضرورت بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: در طول دوران انقلاب، دشمنان آنچه که در توان داشتند به میدان آوردند اما هر بار شکست خوردند و هرروز شاهد گسترش آثار و برکات این انقلاب در جهان و منطقه هستیم.
حجت‌الاسلام لطفی با اشاره به اینکه بعضی‌ها دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی را نادیده و ناچیز قلمداد می‌کنند، افزود: باید دستاوردهای حقیقی این نظام مقدس را هم در داخل و هم در خارج برای مردم بیان کرد و در اجرای برنامه‌های ویژه دهه مبارک فجر نوآوری داشته باشیم.
امام جمعه ایلام در ادامه به نقش مؤثر ایران اسلامی در منطقه اشاره و تصریح کرد: پیروزی‌های بزرگی که در کشورهای عراق، سوریه و در لبنان به دست آمد همه از برکات انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به خط مشی امام خمینی(ره) در رابطه با رژیم صهیونیستی و تأکید ایشان بر محو اسرائیل از صفحه روزگار، گفت: برای خیلی‌ها این کلام امام(ره) قابل‌ درک نبود، اما امروز می‌بینیم که  اسرائیل در مقابل حزب‌الله لبنان زمین‌گیر شده و در هراس است.
نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به جایگاه رفیع ایران اسلامی در جهان، اظهار کرد: امروز دیپلمات‌های کشورمان با پافشاری بر اصول و ارزش‌های انقلابی در مذاکرات هسته‌ای محکم ایستاده‌اند و دشمنان و آمریکا کاری از دستشان بر ‌نمی‌آید. باید این دستاورده‌های به اشکال مختلف برای نسل دانشجو و دانش‌آموز تبیین شود.
حجت‌الاسلام لطفی در پایان، یادآور شد: مردم ولایی استان ایلام همگام با ملت بزرگ ایران اسلامی همچون سال‌ها گذشته با حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، بار دیگر به دشمن نشان می‌دهند که پای انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده‌اند.
حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مرکز استان 21 کمیته تخصصی و در شهرستان‌های استان 17 کمیته مسئول برگزاری برنامه‌های دهه فجر هستند.
وی افزود: تعداد 4 هزار برنامه به ستاد دهه فجر استان ارسال‌شد که در نهایت 2 هزار برنامه مورد تأیید قرار گرفت و در این ایام در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اجرا می‌شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری شب‌ شعر و خاطره، نشست‌های بصیرتی و همایش‌های سبک زندگی اسلامی، برپایی جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، جشن‌های انقلاب، یادواره شهدا، مراسم میهمانی لاله‌ها، دیدار با خانواده‌ شهدا و ایثارگران و ویزیت پزشکی رایگان مردم مناطق محروم از جمله برنامه‌های ویژه دهه مبارک فجر در ایلام است.
حجت‌الاسلام  چراغی‌پور با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال با محوریت تبیین شخصیت پیامبر(ص) برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها از فردا، 12 بهمن‌ماه با استقبال از تمثال نمادین حضرت امام خمینی(ره) از فرودگاه شهدای ایلام و نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید بهشتی شهر ایلام همزمان با سالروز ورود امام(ره) به میهن آغاز می‌شود.

captcha