امید است با سفر ریاست جمهوری بازنگری مجددی بر محرومیت­‌های خراسان جنوبی صورت گیرد
کد خبر: 2625102
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
معاون اجرایی رئیس جمهور:

امید است با سفر ریاست جمهوری بازنگری مجددی بر محرومیت­‌های خراسان جنوبی صورت گیرد

گروه اجتماعی: امید است با سفری که انجام می‌­شود بازنگری مجددی بر محرومیت­‌ها و عقب­‌ماندگی­‌های تاریخی خراسان جنوبی صورت گیرد تا شاهد تحول اساسی این استان در تمامی زمینه‌­ها باشیم.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهورامروز، دوم دی‌ماه در جلسه هماهنگی و پیگیری سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان گفت: یکی از ویژگی­‌های بارز این سفرها تزریق روحیه نشاط و امید در بدنه جامعه است.



وی ادامه داد: امید است با سفری که انجام می‌­شود بازنگری مجددی بر محرومیت­‌ها و عقب­‌ماندگی­‌های تاریخی این استان صورت گیرد تا شاهد تحول اساسی این استان در تمامی زمینه‌­ها باشیم.



معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه با توجه به تعطیلات پیش‌رو اقدامات بسیار خوبی به انجام رسیده است، اظهار کرد: موضوع اساسی در این زمینه‌ها قول‌ها و مژده‌هایی است که انشالله رئیس جمهوری اسلامی ایران فردا در جمع مردم استان بیان خواهند کرد.



شریعتمداری به مشارکت مردم استان در تمامی ابعاد و زمینه­‌ها اشاره کرد و ادامه داد: امید است مردم استان همچون گذشته با حضور پر شور خود در استقبال از ریاست جمهور یک بار دیگر ولایتمداری و پایبندی خود به ارزش­‌های والای اسلامی را نشان دهند که قطعاً‌ هم­ین‌گونه خواهد بود.



وی بیان کرد: ‌امیدوارم این سفر سرآغاز پیشرفت­‌های عمرانی، اقتصادی ،صنعتی و... در خراسان جنوبی باشد تا در آینده­‌ای نزدیک شاهد افزایش درآمد سرانه و رشد و توسعه همه جانبه استان باشیم.



معاون اجرایی رئیس جمهور موضوع تأمین آب استان را از مهمترین نیازهای اساسی این استان دانست و بیان کرد:‌ در این زمینه جلسات متعددی با وزرای مربوطه و مسئولین ذیربط در تهران برگزار شد و به نتایج خوبی نیز رسیدیم، همچنین در خصوص ایجاد چندین طرح بزرگ صنعتی در استان در حوزه تعهدات وزارت صنعت، معدن و تجارت انشالله شاهد اقدامات خوبی باشیم که این امر موجب افزایش درآمد و ارتقای سطح زندگی مردم استان خواهد بود.



شریعتمداری به اقامت افراد زیادی از خراسان جنوبی در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز پیگیری­‌های خوبی انجام شده و از این ظرفیت نیز برای توسعه سرمایه­‌گذاری استفاده خواهد شد.



وی توسعه روستاها را از جمله سیاست‌های مهم کاری دولت تدبیر و امید دانست و عنوان کرد: افزایش درآمد سرانه و پایداری جمعیت در مناطق روستایی از مهمترین اموری است که به هر دلیل کمتر مورد توجه قرار گرفته که امید است در این سفر تصمیمات خوبی نیز در این زمینه اخذ شود.



احمدی، معاون پیگیری معاون اجرایی رئیس جمهور، نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون تمامی اقدامات در حوزه سخت افزاری و بخش عمده‌­ای از اقدامات در حوزه نرم افزاری سفر به انجام رسیده است، گفت: انشالله تا پایان مهلت باقی مانده سایر اقدامات نیز به انجام خواهد رسید.



وی بیان کرد: ‌فضای عمومی استان به گونه­‌ای است که فردا شاهد حضور گسترده مردم در مراسم استقبال از رئیس جمهور و دیدار با ایشان خواهیم بود.



عاون پیگیری معاون اجرایی رئیس جمهور به محرومیت­‌های موجود در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به عمق محرومیت در این استان مطمئناً دولت تدبیر و امید تدابیر خاص و ویژه‌­ای را در این زمینه برای رفع محرومیت از این استان به‌کار خواهد بست.



وجه‌­اله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه این سفر قطعاً‌ دارای آثار و برکات بسیار خوبی برای استان خواهد بود، گفت: امید است مردم همچون گذشته در میزبانی از رئیس جمهور محبوب خود در صحنه حضوری پرشور داشته باشند.



وی ادامه داد: قطعاً باحضور مسئولان بلندپایه کشوری در این استان شاهد تحولی اساسی در تمامی بخش­‌ها و زمینه­‌ها در استان خواهیم بود.



استاندار خراسان جنوبی این استان را دارای مردمی ولایتمدار، انقلابی ، متدین و همیشه در صحنه دانست و افزود: این مردم خوب لایق بهترین خدمات هستند که امید است این امور محقق شود.



گزارش حاکیست، در این جلسه مسئولان هر یک از کمیته­‌های زیرمجموعه ستاد سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه­‌ها و گزارش اقدامات انجام شده پرداختند.



captcha