لازمه تحقق جامعه مهدوی، شرك‌زدايی از نفس در نماز است
کد خبر: 2582167
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

لازمه تحقق جامعه مهدوی، شرك‌زدايی از نفس در نماز است

گروه اجتماعی: مدير كانون تخصصی مهدويت استان فارس با تأكيد بر اينكه لازمه حركت به سمت مهدويت و تحقق جامعه مهدوی، شرك‌زدايی از نفس در نماز است، ادامه داد: نجات از شرك درونی شناخت امكان ندارد و اين شناخت نماز بدون شرك است كه منتهی به جامعه مهدوی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا عبداللهی خوب، مدير كانون تخصصی مهدويت استان فارس پنج‌شنبه، 7 شهريورماه در جمع خبرنگاران با تأكيد بر اينكه لازمه حركت به سمت مهدويت و تحقق جامعه مهدوی، شرك‌زدايی از نماز است، ادامه داد: نجات از شرك درونی بدون شناخت امكان ندارد و اين شناخت نماز بدون شرك است كه منتهی به جامعه مهدوی می شود.
وی خاطرنشان كرد:‌ از آنجائی كه علت و ريشه خوب و بد مسائل اجتماعی به توحيدی يا شركی بودن فرد برمی‌گردد، خداوند نماز را به عنوان فريضه‌ای واجب كرده است بر بندگان تا به وسيله آن شرك را كه علت همه بدی‌هاست از انسان خارج شده و به انسان خوب و مفيد تبدل شود.
مدير كانون فرهنگی و هنری آرمانشهر مهدوی افزود: برای اصلاح جامعه كه هدف حضرت مهدی (عج) است، بايد نماز درست كه همان نماز بدون شرك است را به جامعه شناساند كه در نتيجه آن نماز بدون شرك موجب تحقق اهداف جامعه مهدی‌گرا می‌شود.
امام جماعت مسجد مجتمع امام خامنه‌ای (مدظله) شيراز اجرای طرح «3 دقيقه با نماز» در اين مسجد خبر داد و گفت: اين طرح با هدف آشنا شدن نمازگزاران با مفهوم و هدف نماز به مدت سه دقيقه بين نمازهای مغرب و عشاء به مدت 2 ماه است كه در حال اجراست.
captcha