نشست هم‌انديشی فعالان قرآنی خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 2479322
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰

نشست هم‌انديشی فعالان قرآنی خراسان رضوی برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست هم‌انديشی فعالان قرآنی خراسان رضوی با مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، صبح امروز، 24 دی‌‌ماه در محل سالن اجتماعات اين اداره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، نشست هم‌انديشي فعالان قرآني خراسان رضوي با مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، صبح امروز، 24 دي‌ماه در محل سالن اجتماعات اين اداره برگزار شد.
سيدسعيد سرابی، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در اين جلسه با بيان اينكه بحث قرآن و عترت در اولويت كار ما قرار دارد، اظهار كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي استان و ساختارهايی كه در حوزه قرآن و عترت وجود دارد، آماده ايجاد يك جهش قرآنی در استان هستيم.
وی از برگزاری نشست‌های مستمر با فعالان قرآني خبر داد و گفت: با برگزاری اين نشست‌ها سعی خواهد شد در مديريت فرهنگی و هنری نيز از نظرات نخبگان و فعالان قرآنی استفاده شود.
سرابی ادامه داد: بنياد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) يك ظرفيت بي‌بديل در استان است كه به صورت مستقل توسعه و ترويج معارف رضوی را در كشور و جهان اسلام بر عهده دارد.
در ابتدای اين جلسه يوسف امينی، سرپرست دفتر هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی خراسان رضوی نيز گفت: خراسان رضوی جزو استان‌هايی است كه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و به ويژه قرآن و عترت پيشگام و پيشرو بوده و همه اصحاب فرهنگ و هنر و فعالان قرآنی در اين پيشگامی نقش موثری داشته‌اند.
اميني افزود: بسياری از برنامه‌هايی كه در حوزه قرآن در كشور شكل گرفته از مشهد و استان خراسان رضوی شروع شده است.
در ادامه اين نشست فعالان قرآنی استان به ارائه نظرات و پيشنهادهای خود پرداختند. عمارلو، از فعالان قرآنی شهرستان نيشابور گفت: نسبت به ارتقاء مراكز تربيت مدرس قرآن كريم كه توانايی و ظرفيت بالايي براي ترويج فرهنگ قرآني دارند، توجه بيشتري شود.
وی همچنين خواستار توجه به محافل انس با قرآن كريم، آموزش، برگزاری با كيفيت‌تر جشنواره علوم قرآنی و افزايش اعتبارات نمايشگاه‌های علوم قرآنی شهرستان‌ها شد.
دلشاد، از فعالان قرآني سرخس با بيان اينكه نسبت به مناطق محروم غفلت شده است، اظهار كرد: بايد نگاهي ويژه به مناطق محروم صورت بگيرد، ما حتی برای برگزاری كلاس‌های آموزشی نمی‌توانيم از مركز استان مربی دعوت كنيم.
وی افزود: با توجه به اينكه بحث حفظ قرآن آماری شده است، خواهش می‌كنيم كارگروه حفظ قرآن كريم را برای جلوگيری از موازی كاری و هماهنگی دستگاه‌های پيگير اين موضوع تشكيل دهيد.
مقامی از فعالان قرآني مشهد نيز گفت: در صورتی می‌توان ادعا كرد كه مشهد پايتخت معنوی است كه حداكثر فعاليت‌های قرآن و عترت در مشهد متمركز شود.
وی پيشنهاد تشكيل كارگروه سبك زندگی اسلامی را داد و بيان كرد: موسسات قرآن و عترت به بعد عترت نيز توجه كنند، زيرا به اين بعد توجه كمتری شده است.
اسماعيل‌زاده، از ديگر فعالان قرآني استان از طولانی شدن تصويب طرح‌های قرآنی در تهران انتقاد كرد و بيان كرد: نبايد طرح‌های قرآنی در پيچ و خم‌های اداری معطل بماند، 5 سال است طرحی به عنوان دهكده نمونه قرآنی به تهران ارسال كرده‌ايم اما هنوز جوابی برای آن نيامده، بهتر است اين طرح‌ها در استان بررسی و از اجرای آن حمايت شود.
در ادامه دلالی‌نژاد، از ديگر فعالان قرآني استان نيز از دير به ثمر رسيدن طرح‌های قرآنی انتقاد كرد و خواهان توجه به آموزش‌های قرآنی از دوران پيش دبستانی شد.
وی با بيان اينكه پراكندگی و موازی‌كاری راندمان كاری را پايين می‌آورد، افزود: در حوزه موسسات قرآنی نيز شاهد موازی‌كاری هستيم كه با تشكيل كارگروه‌های تخصصی اين موازی كاری‌ها از بين می‌رود.
در ادامه جلسه علي داوودآبادی، عضو جامعه قاريان كشور اظهار كرد: اگر به فعاليت‌های يك دهه اداره كل ارشاد توجه شود، شاهد موفقيت اين نهاد در بحث فعاليت‌هاي قرآني خواهيم بود كه تبلور آن در جشنواره امام رضا(ع) بود.
وي با بيان اينكه اميدواريم در دهه آينده مشهد به عنوان قطب قرآنی كشور مطرح شود، از تشكيل ستاد هماهنگی فعاليت‌های قرآن استان زير مجموعه شورای فرهنگ عمومی خبر داد و تاكيد كرد: اين ستاد می‌‌تواند هماهنگی لازم بين دستگاه‌های متولی و فعال در حوزه قرآنی را انجام دهد و با تدوين تقويم جامع فعاليت‌های قرآنی از موازی‌كاری دستگاه‌ها جلوگيری كند.
يادآور می‌شود، در پايان جلسه مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دفتر توسعه و ترويج را مامور رسيدگی به پيشنهادهای فعالان قرآنی كرد.
captcha