سبك زندگی اسلامی با فطرت و اخلاق الهی سازگار است
کد خبر: 2435816
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

سبك زندگی اسلامی با فطرت و اخلاق الهی سازگار است

گروه اجتماعی: نماينده ولی فقيه در استان گيلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: سبكی كه اسلام برای زندگی ارايه می‏دهد، هم با فطرت انسانی و هم اخلاق الهی انسان، سازگار است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه گيلان، آيت‏الله زين‌العابدين قربانی، نماينده ولی فقيه در استان گيلان روز گذشته، 30 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گيلان بهره‏گيری از استادان برجسته دينی را از ضرورت‏ها خواند و اظهار كرد: سبكی كه اسلام برای زندگی ارايه می‏دهد، هم با فطرت انسانی و هم اخلاق الهی انسان، سازگار است.
وی افزود: برای ارائه سبك زندگی، اول بايد آيين زندگی را شناخت و اين آيين بايد نشات گرفته از آيين پيامبران باشد كه در غير اين صورت تعالی‏بخش نخواهد بود.
امام جمعه رشت با تاكيد بر بيانات اخير مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی تصريح كرد: برای شناخت آيين زندگی بايد مطالعه كامل در قرآن مجيد و سنت پيامبر(ص) صورت گيرد.
آيت‏الله قربانی ادامه داد: بايد كتاب‏هايی بر اساس موارد يادشده معرفی و از سويی بهترين كتاب‌ها در زمينه اخلاق اسلامی در اختيار ائمه جماعات مساجد قرار گيرد تا سخنان خويش را بر مبنای اين آموزه‌ها بيان كنند.
وی از رسانه‏ها نيز خواست ستونی از نشريه خويش را به موضوع اخلاق اسلامی اختصاص دهند.
نماينده ولی فقيه در استان گيلان همچنين از صدا و سيمای استان خواست برنامه‌های متعدد با وقت زمانی محدود را بر مبنای آموزه‌های دينی طراحی و پخش كند.
همچنين در اين جلسه كيهان هاشم‏نيا، استاندار گيلان گفت: فرمايشات اخير مقام معظم رهبری در رابطه با تمدن اسلامی در قالب موضوعات پژوهشی پيگيری شود و موضوعات پژوهشی بايد از محل نيم تا سه درصد اعتبارات پژوهشی، تامين اعتبار شود.
هاشم‏نيا با قرائت بخشی از بيانات مقام معظم رهبری تاكيد كرد: اين موضوعات دغدغه است و بايستی به آنها با نگاه ويژه پرداخته شود.
استاندار گيلان بيان كرد: مشكل، طرح موضوع بوده كه از سوی معظم‏له مطرح شده و اعتبارات برای پرداختن به اين موضوعات يكی ديگر از مشكلات است كه از طريق اعتبارات پژوهشی مرتفع می‏شود و خروجی پژوهش‌های انجام شده در اين زمينه نيز بايد منبع ارزشمند برای كشور باشد.
گفتنی است كه حميد نيكرو، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گيلان نيز در اين جلسه، با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبری خاطرنشان كرد: مطالبه معظم‌له تحقق تمدن اسلامی است.
وی افزود: سبك‌های زندگی كه در دنيای امروز مطرح است، دو سبك زندگی غربی و زندگی اسلامي ‌است كه با يكديگر در تعارض هستند و سبك زندگی وسيله‌ای است كه می‏تواند اهداف اسلامی را تحقق بخشد.
مديركل ارشاد اسلامی استان گيلان بيان كرد: وظيفه شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ‌سازی و جهت‌دهی به فعاليت‌های فرهنگی است.
وی با بيان اين مطلب كه بايد كميته‌هايی برای پيگيری و اجرايی‏كردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تشكيل شود ادامه داد: اولويت‌بندی موضوعات مطرح شده در بيانات اخير مقام معظم رهبری، تغيير نگرش جامعه، تشكيل كارگروه سبك زندگی اسلامی در دانشگاه‌ها از مسايل مطرح شده در سی و نهمين جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بود.
captcha