«زیارت ناحیه مقدسه» مسئولیت‌آفرین و حرکت‌ساز است
کد خبر: 1470305
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

«زیارت ناحیه مقدسه» مسئولیت‌آفرین و حرکت‌ساز است

گروه اجتماعی: مسئول اداره تبلیغات اسلامی چرداول با بیان اینکه همه مسائل عقیدتی، سیاسی، فقهی و عرفانی ما ریشه در تعالیم اهل بیت(ع) دارد، گفت: «زیارت ناحیه مقدسه» در عین مرثیه بودنش مسئولیت‌آفرین و حرکت‌ساز است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالعلی چراغچی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چرداول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با بیان اینکه «زیارت ناحیه مقدسه» سوگ‌نامه‌ای تأثیرگذار و مرثیه سوزناک امام زمان(عج) برای جد بزرگوارش امام حسین(ع) در روز عاشوراست، اظهار کرد: هیچ زیارتی همانند این زیارت عمق فاجعه کربلا را بیان نمی‌کند.
وی با بیان اینکه این زیارات، آموزه‌هایی از عشق، معرفت، سوز، حماسه و توسل زائر به شمار می‌رود که در عین مرثیه بودنش مسئولیت‌آفرین و حرکت‌ساز است، گفت: این زیارت، صحنه کربلا و حادثه بزرگ عاشورا را به زیباترین وجه در مقابل چشمان اشکبار و قلب داغدار شخص زائر مجسم می‌نماید و او را در متن واقعه عاشورا قرار می‌دهد.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی چرداول با بیان اینکه جوانان باید با خواندن زیارت‌نامه‌هایی مانند ناحیه مقدسه و زیارت عاشورا از حماسه حسینی الگو بگیرند، افزود: باید به جوانان آموخت که ائمه اطهار(ع) واسطه فیض الهی و امام حسین(ع) در میان اهل بیت جایگاه ویژه‌ای دارد، امام حسین(ع) و یارانش در ایجاد تمدن اسلامی و هدایت جامعه خفته آن زمان و هدایت نسل‌های آینده نقش بنیادینی دارد.
حجت‌الاسلام‌ چراغچی در ادامه بیان کرد: تمام مسائل عقیدتی، سیاسی، فقهی و عرفانی ما ریشه در تعالیم اهل بیت(ع) دارد و مدیون فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های امام حسین(ع) و یارانش و اسارت اهل بیت ایشان است و با قرار دادن این بزرگواران به عنوان الگو می‌توانیم آینده خویش را بر اساس آموزه‌های دینی بسازیم.
وی با تبیین روش‌ها و شیوه‌‌های مناسب برای گسترش فرهنگ عاشورا در نسل جوان، بیان کرد: امروزه دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) با بهره‌گیری از همه ابزارها از جمله فیلم، کتاب، سینما و ... در صدد تضعیف باورهای دینی و جدایی جوانان از اهل بیت(ع) برآمده‌اند.
یادآور می‌شود، «زیارت ناحیه مقدسه» به شرح کامل اوصاف و کردار امام حسین(ع) پیش از جنگ، زمینه‌های جنگ او، شرح کشته شدن و سختی‌های او و عزادار شدن تمام عالم و موجودات زمینی و آسمانی می‌پردازد.

captcha