اجرای برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور عدالت در دسترسی به خدمات
کد خبر: 1461121
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
آقاجانی خبر داد:

اجرای برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور عدالت در دسترسی به خدمات

گروه سلامت: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور عدالت در دسترسی و ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب افزود: این برنامه به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت‌های سلامت در سطح دوم و سوم و جذب و ماندگاری پزشکان در این مناطق تدوین شده است.
آقاجانی افزود: با اجرای برنامه ماندگاری پزشکان، از طریق پرداخت‌های تشویقی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه‌‌ تمام‌ وقتی پزشکان و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم، فراهم می‌شود.
رئیس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت افزود: در راستای ارتقای عدالت در دسترسی و بهره‌مندی مردم مناطق محروم به خدمات سلامت، طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته بسته‌های تشویقی و حمایت‌های همه جانبه جهت جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته کشور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته، حذف پرداخت‌های غیررسمی در این مناطق، اجرای صحیح نظام سطح بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری از دستاوردهای اجرای این برنامه در چهار ماه گذشته است.
به گفته آقاجانی، تمامی پزشکان متخصص، فلوشیپ یا فوق‌تخصص و پزشکان عمومی شاغل در بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی که به صورت تمام‌وقت جغرافیایی (اعم از تمام وقت هیات علمی و تمام وقت درمانی)، در مناطق کمتر توسعه یافته کشور مشغول به خدمت می‌باشند، مشمول این طرح می‌شوند.
رئیس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت در پایان گفت: در چهار ماه اجرای برنامه تاکنون سه هزار و 600 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در 291 شهر محروم مشمول این برنامه قرار گرفته‌اند که انتظار می‌رود تا پایان سال به 5000 پزشک متخصص برسد.

captcha