گام بلند وزارت بهداشت برای حذف پدیده شوم و غیراخلاقی زیرمیزی
کد خبر: 1457682
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
آقاجانی تاکید کرد:

گام بلند وزارت بهداشت برای حذف پدیده شوم و غیراخلاقی زیرمیزی

گروه سلامت: معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آغاز اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت، گفت: در این مرحله، تعرفه‌ها به گونه‌ای است که گام بلندی را برای حذف پرداخت‌های غیرقانونی از سوی مردم به پزشکان و موسسات درمانی برخواهیم داشت.

محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به آغاز اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت به بیان اولویت‌های از این برنامه پرداخت و افزود: در گام جدید طرح تحول نظام سلامت، ارزش‌گذاری خدمات درمانی دستخوش یک تحول بنیادین برای ایجاد عدالت بین رشته‌ای و ارتقای کیفیت خدمات به ویژه در بخش دولتی خواهد شد.

حفاظت مالی از مردم در مقابل هزینه‌های درمانی
آقاجانی با بیان اینکه دولت در طرح تحول نظام سلامت، حفاظت مالی از مردم در مقابل هزینه‌های درمانی را آغاز کرده است، گفت: در گام سوم اجرای این برنامه که مکمل گام اول خواهد بود، ما مردم را در برابر هزینه‌های درمانی حفاظت خواهیم کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بدین منظور، هزار و 700 خدمت جدید که در طی 30 سال اخیر وارد نظام سلامت شده‌اند و فاقد تعرفه بودند، دارای تعرفه شده تا از اجحاف در حق مردم جلوگیری شود.
300 نوع خدمت پزشکی زیر چتر بیمه
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر 300 خدمتی که پوشش بیمه‌ای نداشتند و تمام هزینه‌های آن را مردم پرداخت می‌کردند، پس از این تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند و مردم تنها فرانشیز پرداخت می‌کنند و مردم در مراجعه به بخش‌های تشخیصی خصوصی همچون آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌، ام آر آی، سی تی اسکن و... 25 درصد کمتر از گذشته پرداخت خواهند کرد.
آقاجانی ادامه داد: اگر انضباط مالی در بیمارستان‌ها به ویژه در بیمارستان‌های خصوصی ایجاد شود، مسلما کاهش سهم پرداختی مردم از 10 درصد و پنج درصد به 6 درصد و سه  درصد باعث می‌شود پرداختی مردم برای هزینه‌های درمانی کمتر شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به مشارکت بیشتر دولت در پرداخت هزینه‌های درمانی، مطمئنا در مقابل هزینه‌های درمانی از مردم حفاظت بیشتری صورت می‌گیرد.
گام بلند وزارت بهداشت برای حذف پدیده شوم و غیراخلاقی زیرمیزی
وی با اشاره به سرنوشت پدیده شوم و غیراخلاقی زیرمیزی با آغاز اجرای این مرحله از طرح تحول نظام سلامت، گفت: با ابلاغ کتاب «ارزش‌های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال 93» تعرفه‌‌ها به گونه‌ای است که انتظار همکاری گسترده از پزشکان می‌رود. این امیدواری جدی در جامعه پزشکی ایجاد شده که با همکاری انجمن‌های تخصصی پزشکی، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گام بلندی را برای حذف پرداخت‌های غیرقانونی از سوی مردم به پزشکان و موسسات درمانی برداریم.

captcha