تردیدی در اجرای طرح تحول نظام سلامت نخواهیم داشت
کد خبر: 1439774
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
جهانگیری:

تردیدی در اجرای طرح تحول نظام سلامت نخواهیم داشت

گروه سلامت: معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت به هیچ وجه تردید نخواهد داشت، گفت: ولی به هر حال یک برنامه خوب زمانی به اهداف اصلی خود دست پیدا می‌کند که نظارت دقیقی بر اجرای آن وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، امروز، 25 مردادماه، در اجلاس رؤسا و مدیران بیمارستان‌های سراسر کشور که در سالن‌ همایش‌های رازی برگزار شد طی سخنانی با تاکید بر اینکه در نخستین سالگرد آغاز به کار دولت یازدهم بخش قابل توجهی از مسائل کشور در حال حل شدن است، عنوان کرد: یکی از مشکلات مهمی که از آن عبور کرده‌ایم در خصوص مسائل مرتبط با حوزه سیاست خارجی است که علی رغم تحریم‌های غیرانسانی ولی همچنان در این حوزه دستاوردهای خوبی داشته‌ایم.
جهانگیری یادآور شد: در حوزه اقتصادی نیز کشور با مشکلات جدی مواجه بود به طوری که در آغاز به کار دولت همه از مشکل تورم رنج می‌‌بردند و در این طی چند سال اخیر این مقوله به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده بود بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب روند رشد تورم را متوقف می‌کردیم که این مقوله فشارهای سنگینی را به تصمیم گیری‌های دولت وارد می‌‌کرد.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد اقتصادی دولت به اذعان بسیاری از کارشناسان این حوزه مثبت بوده است، ادامه داد: ما در برنامه‌ریزی‌های خود پیش‌‌بینی کرده بودیم تا انتهای سال جاری به تورم 25 درصد برسیم اما براساس گزارشات بانک مرکزی و مرکز آمار ایران این مهم در پایان تیرماه محقق شده بود و تورم نقطه به نقطه نیز از 43 درصد به 15 درصد رسیده است.
معاون اول رئیس‌جمهور به نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که دولت یازدهم با آن روبه رو بود موضوع اجرای طرح هدفمندی بود که در مرحله نخست اجرای آن شاهد آثار منفی در اقتصاد کشور بودیم و در ابتدای کار این دولت نیز در پرداخت یارانه‌ها با کسری بودجه مواجه بودیم.
جهانگیری اضافه کرد: دولت همچنان از مرحله نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشت کرده و به این مجموعه و بسیاری از دستگاه‌ها و شرکت‌ها بدهکار است. در آن مقطع حتی بسیاری از شرکت‌های انرژی در کشور آسیب دیدند به طوری که از شرکت‌های آب پول گرفته می‌شد تا به عنوان یارانه نقدی در بین مردم توزیع شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود وارد حوزه بهداشت و درمان شد و افزود: از آنجایی که تامین سلامت جامعه از وظایف دولت‌ است و باید برای ارتقای آن تلاش مثمرثمری داشته باشد بنابراین پس از ارزیابی‌های صورت گرفته طرح تحول نظام سلامت با موافقت رئیس‌جمهور تدوین و به تصویب رسید و با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای موجود دولت توانست در روزهای پایانی سال گذشته رقمی در حدود دو هزار و 800 میلیارد تومان را در اختیار وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون قرار بدهد.
جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت به هیچ وجه تردید نخواهد داشت، گفت: از اهداف مهم اجرای این طرح ماندگار کردن پزشکان در مناطق محروم و پوشش کامل بیمه سلامت ایرانیان بوده است تا دیگر هیچ فردی در کشور نباشد که دفترچه بیمه نداشته باشد. ولی به هر حال یک برنامه خوب زمانی به اهداف اصلی خود دست پیدا می‌کند که نظارت دقیقی بر اجرای آن وجود داشته باشد.
معاون اول رئیس‌جمهور در پایان گفت: دولت همچنین مبلغ دو هزار و 800 میلیارد تومان را نیز در راستای تامین امنیت غذایی اقشار نیازمند و کم برخوردار جامعه اختصاص داده است.

captcha