همایش آشنایی با تحول نظام سلامت در بیرجند برگزار شد
کد خبر: 1415259
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

همایش آشنایی با تحول نظام سلامت در بیرجند برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش آشنایی با تحول نظام سلامت امروز با هدف تبیین طرح تحول نظام سلامت امروز، ۱۸ خرداد در بیرجند برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علی دلخروشان، رئیس کمیته سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند امروز، 18 خرداد در همایش آشنایی با تحول نظام سلامت با اشاره به اینکه سلامت فقط به معنی بیمار نبودن نیست، اظهار کرد: سلامتی یعنی برخورداری کامل از سلامت جسم، روان و رفاه اجتماعی است که در این زمینه تمام عوامل اجتماعی درگیر می‌شوند.



وی ادامه داد: ترویج زایمان طبیعی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت، حضور پزشکان متخصص مقیم، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری و ارتقای کیفیت هتلینگ و... از دستورالعمل‌های اجرایی طرح تحول نظام سلامت است.



رئیس کمیته سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در اکثر بیمارستان‌‌های کشور در ساعات عصر، شب و ایام تعطیل پزشک متخصص وجود ندارد و مردم از این امکان محروم هستند، گفت: با اجرای برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم این مشکل نیز رفع می‌شود.



دلخروشان عنوان کرد: تاکنون بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان‌ها برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و دیگر خدمات به بیرون از بیمارستان مراجعه می‌کنند که با اجرای این برنامه به میزان 5.5 درصد از پرداخت مستقیم هزینه‌های مردم کاهش می‌یابد، هم‌چنین تمام بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشمول این برنامه می‌شوند.



وی افزود: هدف از اجرای این برنامه کاهش پرداخت مستقیم بیماران بستری شده واجد بیمه پایه سلامت به 0.5 تا 10 درصد کل هزینه‌های بستری در بیمارستان‌ها است.



رئیس کمیته سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند اظهار کرد: بیمارستان موظف است تمامی خدمات موردنیاز بیمار که در فهرست بیمه پایه و برنامه است را به بیماران عرضه کند.



دلخروشان با اشاره به اینکه یکی دیگر از دستورالعمل‌های طرح تحول نظام سلامت ترویج زایمان طبیعی است، گفت: بنابراین مهم‌ترین هدف برای ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان از طریق کاهش میزان سزارین است.



وی یادآور شد: رایگان شدن فرانشیز زایمان طبیعی جهت تشویق مادران باردار، پرداخت تعرفه تشویقی مازاد بر تعرفه مصوب فعلی جهت ایجاد انگیزه در ارائه دهندگان خدمت و... از راهکارهای اجرای این برنامه است.

captcha