مسئولان اجرایی در تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت پایبند باشند
کد خبر: 1415209
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

مسئولان اجرایی در تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت پایبند باشند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد اجرایی تحول نظام سلامت اظهار کرد: مسئولان اجرایی در زمینه تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت باید به اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و مفاد برنامه بپردازند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد دهقانی، معاون درمان و دبیر ستاد اجرایی تحول نظام سلامت امروز، 18 خرداد در همایش آشنایی با تحول نظام سلامت با اشاره به اینکه این طرح از اهداف اصلی وزارت بهداشت و دولت یازدهم است، گفت: برای دسترسی عادلانه مردم به حوزه سلامت مسئولان تصمیم گرفتند تا در این زمینه هزینه‌های سنگین را کاهش دهند.



وی با بیان اینکه سلامت در زمره اولویت‌های کشور قرار دارد، اظهار کرد: با این وجود اعتبارات مبنایی به آن اختصاص نمی‌دادند و اعتبارات آن متناسب با حوزه سلامت نبوده است؛ لذا این فرصت به‌دست آمده را باید غنیمت شمریم و تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار ببریم.



دبیر ستاد اجرایی تحول نظام سلامت هدف از برنامه‌ریزی این کارگاه را مرور برنامه‌های ابلاغی دانست و عنوان کرد: مسئولان اجرایی در این زمینه باید به اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و مفاد برنامه پایبند بوده و ارزیابی و نظارت هم داشته باشند.



دهقانی ترویج زایمان طبیعی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت، حضور پزشکان متخصص مقیم، حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری و ارتقای کیفیت هتلینگ را از دستورالعمل‌های اجرایی طرح تحول نظام سلامت برشمرد.



وی ادامه داد: از آنجا که وضعیت خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های دولتی دچار کمبود است از جمله فرسایش ساختمان، تخت، تشک و... با اجرای برنامه هتلینگ بیمارستان‌ها به‌طور کامل بازسازی و نوسازی خواهند شد.



دبیر ستاد اجرایی تحول نظام سلامت برگزاری نشست‌های متعدد با ریاست دانشگاه، مکاتبه با معاونت درمان و وزرات بهداشت و ارسال پیشنهادات برنامه، تشکیل 6 کمیته فنی در سطح دانشگاه، تهیه و تدوین شرح وظایف کمیته‌های فنی، فعال‌سازی سامانه پاسخگوی 1590 برای رسیدگی به شکایات و اعلام اسامی اعضای کمیته فنی و گروه‌های نظارتی به رؤسای کمیته‌ها و... را از اقدامات انجام شده دانست.



دهقانی اظهار کرد: ارائه چک لیست ارزیابی برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج، چک لیست برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان و چک لیست ارزیابی برنامه ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌ها و... از دستاوردها و تجربیات موفق است.



وی یادآور شد: بازدید روزانه از بیمارستان‌‌ها، پایش عملکرد برنامه، مدیریت هزینه‌ها، پرداخت‌های به‌موقع و اطلاع‌رسانی، انتظارات ما از مسئولان اجرایی در این طرح است.

captcha