«طرح تحول نظام سلامت»؛ زیربنایی برای رسیدن به تحول اجتماعی در سلامت
کد خبر: 1415162
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
قائم مقام وزیر بهداشت عنوان کرد:

«طرح تحول نظام سلامت»؛ زیربنایی برای رسیدن به تحول اجتماعی در سلامت

گروه اجتماعی: قاسم کریمی با اشاره به اینکه «طرح تحول نظام سلامت»، زیربنایی برای رسیدن به تحول اجتماعی در سلامت است، گفت: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، قاسم کریمی، قائم مقام وزیر و رئیس ستاد اجرایی تحول نظام سلامت در خراسان جنوبی امروز، 18 خرداد در همایش آشنایی با تحول نظام سلامت با اشاره به اینکه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست، اظهار کرد: پزشکان باید به خود ببالند؛ چراکه درد مردم را درمان می‌کنند.



وی با بیان اینکه از آغاز طرح تحول نظام سلامت حدود یک‌ ماه می‌گذرد، گفت: تمام عوامل اجرایی در این زمینه باید تلاش خود را به کار برند تا خواسته آحاد ملت و هم‌چنین رهبری، اجرایی شود.



قائم مقام وزیر عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه درمان بسیار سنگین است تمام کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته بر آن شدند تا این مشکل را رفع کنند و مردم و قشر ضعیف جامعه را از زیر فشارهای مالی بیرون آورند.



کریمی با بیان اینکه مجریان این طرح پزشکان هستند، افزود: پزشکان باید در راستای تحقق درست این طرح با تمام قدرت و قوت خود تلاش کنند؛ چراکه پزشکان درد مردم را درمان می‌کنند و اگر درست عمل نکنیم دچار خسران خواهیم شد.



وی ادامه داد: موظف هستیم طرح‌هایی که به ما محول می‌شود را با انتقادات و پیشنهادات سازنده بهتر کنیم و این طرح زیربنایی خواهد شد که به عدالت اجتماعی در سلامت برسیم.



رئیس ستاد اجرایی تحول نظام سلامت در خراسان جنوبی یادآور شد: از آنجا که همه شما وجدان بیدار و دغدغه درست عمل کردن در مقابل خداوند و مردم را دارید باید تمام کارهای خود را به بهترین شکل انجام دهید و با وجود اعمال درست پزشکان، مردم تنها دغدغه بیماری را داشته باشند نه دغدغه مالی.

captcha