خدمات بیمارستانی برای اهداکنندگان عضو رایگان می‌شود
کد خبر: 1411506
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
هاشمی:

خدمات بیمارستانی برای اهداکنندگان عضو رایگان می‌شود

گروه سلامت: وزیر بهداشت گفت: از این پس خدمات بیمارستانی برای اهداکنندگان عضو رایگان است و بستگان این افراد لازم نیست هزینه‌ای را برای اهدا عضو عزیزانشان پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه روز گذشته، ششم خرداد ماه در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد محمد نمازی، یکی از بزرگ‌ترین واقفان کشور که در تالار حافظ شیراز برگزار شده، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از این پس خدمات بیمارستانی برای اهداکنندگان عضو رایگان است و بستگان این افراد لازم نیست هزینه‌ای را برای اهدای عضو عزیزانشان پرداخت کنند.
قاضی‌زاده هاشمی هدف از این اقدام را تشویق اهدا کنندگان عضو دانست و گفت: اهدا کنندگان حتی نیازی به پرداخت همان 10 درصد اعلام شده در طرح نظام جامع سلامت هم ندارند و تمام هزینه‌های بیمارستانی آنان را دولت تقبل و پرداخت خواهد کرد.
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به تداوم طرح پزشک خانواده، گفت: تمایل داریم استان فارس تابلوی کشور و نظام ارجاع شود؛ استان فارس و مازندران دو استانی هستند که طرح پزشک خانواده در آنها اجرایی شد، البته نواقصی وجود داشت که عمدتاً متوجه مرکز و ستاد است.‌
وی اضافه کرد: چند سال قبل که طرح پزشک خانواده شروع شد، به طور شایسته حمایت نشد، البته منابع مالی لازم در اختیار مسئولان نبود و اکنون یکی از هدف گذاری‌های ما ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات پزشک خانواده و کامل شدن نظام ارجاع است.
طرح پزشک خانواده در نقاط مختلف کشور اجرا خواهد شد
وزیر بهداشت تصریح کرد: بعد از آماده شدن زیرساخت‌ها و به شکل گام به گام طرح پزشک خانواده در سایر نقاط کشور هم اجرا می‌شود. هفته آینده نیز معاونان وزارت بهداشت در خصوص بسته‌های مختلف بهداشتی طرح نظام جامع سلامت اطلاع رسانی می‌کنند که یکی از این بسته‌ها  طرح پزشک خانواده خواهد بود.
هاشمی در خصوص اجرای طرح دندان‌پزشک خانواده و پوشش بیمه‌ای خدمات دندان‌پزشکی، عنوان کرد: امیدواریم منابع مالی تأمین شود و بتوانیم قدم‌هایی را برداریم، اگرچه با همین منابع فعلی هم از برداشتن گام‌هایی در این راستا ناامید نیستیم و امیدواریم حداقل در زمینه پیشگیری قدم‌هایی را بتوانیم برداریم.

captcha