حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم/ مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها
کد خبر: 1410225
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت؛

حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم/ مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها

گروه سلامت: معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت، گفت: این مرحله از طرح در تلاش برای حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستان‌های بالای 64 تخت است.

علی شهرامی، معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت از امروز(شنبه)، گفت: این مرحله از طرح در تلاش برای حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستان‌های بالای 64 تخت است.
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستان‌های بالای 64 تخت با هدف تعیین تکلیف صحیح‌تر و یا کیفیت بیشتر بیماران انجام می‌شود تا بیمارستان‌ها سعی کنند در تخصص‌های پایه به ویژه داخلی، جراحی، طب اورژانس، اطفال و زنان متخصص را در بیمارستان نگه دارند.
شهرامی با تاکید بر اینکه تشویق‌هایی نیز برای این مقوله در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در صورتی که افراد از دو بعدازظهر تا هشت صبح فردا و یا در 24 ساعت روز تعطیلی حضور داشته باشند این تشویق‌ها به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این طرح از امروز فعال شده ولی از طریق اطلاعاتی که از بیمارستان‌های مختلف جمع آوری کرده‌ایم، در مراکز بزرگی همچون بیمارستان‌ امام خمینی(ره) در شب‌های گذشته تا هفت متخصص مقیم نیز حضور داشته‌اند.
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیز با هدف کاهش ارجاع بیماران از مناطق محروم به شهرهای بزرگ، ارائه خدمات بهتر در آن شهرها و نگهداری پزشکان در مناطق یاد شده صورت می‌گیرد.
شهرامی عنوان کرد: هم اکنون نیز در بسیاری از مناطق محروم پزشکان خود را نگه داشته‌ایم و این افراد به دلیل تعهدی که داده‌اند در مناطق حضور دارند ولی در این طرح برای اینکه رغبت ایجاد کنیم تا فرد خود به منطقه مراجعه کند و یا اینکه در آن منطقه بماند تا مدتی که خدماتش مقطعی نباشد تشویق‌های در نظر گرفته‌ایم که عملکردی است.
وی با تاکید بر اینکه در این بین شهرها را به چهار دسته تقسیم کرده‌ایم، گفت: این تقسیم بندی از نظر شاخص‌های همچون استخدام کشوری و جمعیتی و... است و در شهرهای که در دسته اول قرار گرفته‌اند میزان پرداختی برای خدمات ارائه شده تا سه برابر دریافتی و در مناطق دسته‌های پایین تر تا دو برابر خواهد بود.
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: در این بین حدود 70 شهر بزرگ نیز وجود دارد که مشکلی از نظر وجود متخصص در آن‌ها نداریم و وارد طرح نشده‌اند.

captcha