ورود سلامت معنوی به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تا تشکیل گروه «قرآن، عترت و سلامت»
کد خبر: 1389266
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
قرآن و سلامت در سالی که گذشت/1

ورود سلامت معنوی به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تا تشکیل گروه «قرآن، عترت و سلامت»

گروه سلامت: برپایی سومین همایش طبیب روحانی، تشکیل رسمی گروه «قرآن، عترت و سلامت» فرهنگستان علوم پزشکی، تدوین سیاست‌های کلان نظام سلامت جهت ارائه به مقام معظم رهبری و... از جمله اخبار حوزه سلامت در دو ماه نخست سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اخبار مرتبط با حوزه قرآن و سلامت سال 92 با اظهارات معاون اول رئیس جمهور وقت در مراسم روز جهانی بهداشت آغاز شد؛ محمدرضا رحیمی در این مراسم با تاکید بر اینکه در حوزه طب اسلامی و ایرانی برخی افراد راه را برای ورود این موضوع به جامعه باز نمی‌کنند، گفت: از دو سال قبل مقاومت‌های بسیاری در این حوزه صورت گرفته و در انتهای این دولت نیز این اتفاق به خوبی در جریان نیافته است.

ورود اخلاق پزشکی و سلامت معنوی به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها
پانزدهم اردیبهشت‌ماه بود که بهرام عین‌اللهی، معاون آموزشی وقت وزارت بهداشت با اشاره به جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا اخلاق پزشکی و سلامت معنوی نیز به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اضافه شود.
از دیگر اخبار ابتدای سال گذشته تشکیل رسمی گروه «قرآن، عترت و سلامت» فرهنگستان علوم پزشکی بود. گروهی که به منظور ترویج مسائل اعتقادی در حوزه سلامت راه‌اندازی و اساسنامه آن نیز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.
برگزاری سومین همایش طبیب روحانی/ تجلیل از جایگاه علمی آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی
سومین همایش طبیب روحانی دیگر اتفاقی بود که در اردیبهشت‌ماه سال گذشته برگزار شد. این کنگره با حضور رئیس قوه قضاییه و دیگر مسئولان کشوری به منظور تقدیر از جایگاه علمی آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
برپایی نخستین نشست کمیته راهبردی سبک زندگی اسلامی وزارت بهداشت
نخستین نشست کمیته راهبردی سبک زندگی اسلامی وزارت بهداشت نیز اردیبهشت‌ماه با حضور صاحب نظران این حوزه در معاونت دانشجویی و فرهنگی این وزارتخانه برگزار شد. در این نشست با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای هر یک راهکارهای به صورت عملی در کمیته تصویب و اجرایی شد.
پایان تدوین سیاست‌های کلان نظام سلامت جهت ارائه به مقام معظم رهبری
30 اردیبهشت‌ماه نیز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگوی با ایکنا عنوان کرد: در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام سلامت با حضور اکثریت اعضا پیگیری شد و تدوین این سیاست‌ها با تصویب 12 بند اصلی پایان یافت که برای تأیید نهایی تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد.

captcha