عملیاتی شدن تفسیر «ما می‌توانیم» در عرصه‌های بهداشتی و درمانی
کد خبر: 1373452
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
رئیس‌زاده تصریح کرد؛

عملیاتی شدن تفسیر «ما می‌توانیم» در عرصه‌های بهداشتی و درمانی

گروه سلامت: رئیس بسیج جامعه پزشکی با تأکید بر اینکه تفسیر «ما می‌توانیم» در بسیاری از عرصه‌های بهداشتی و درمانی عملیاتی شده است، گفت: کشور هم اکنون به شرایطی رسیده که بیماران 30 کشور دنیا برای درمان بیماری‌های پیچیده خود به ایران می‌آیند.

محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در آستانه یوم‌الله 22 بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تبیین دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: نظام سلامت یکی از نمونه‌ترین اصل‌های پیشرفت به برکت نظام جمهوری اسلامی است که رشد، پیشرفت و جهش آن پس از انقلاب مثال زدنی است.
در بسیاری از علوم پزشکی در مرزهای دانش حرکت می‌کنیم
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی مهم‌ترین دستاورد حوزه سلامت پس از پیروزی انقلاب را رشد فزاینده علوم حوزه پزشکی دانست و افزود: هم اکنون در بسیاری از علوم پزشکی در مرزهای دانش حرکت می‌کنیم و در دانش پزشکی و علوم مرتبط با آن خیلی از دنیا عقب نیستیم.
گسترش و نهادینه‌سازی شبکه بهداشتی و درمانی
وی گسترش و نهادینه‌سازی شبکه بهداشتی و درمانی را به عنوان دستاورد برجسته حوزه سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: در حال حاضر این شبکه تا دوره افتاده‌ترین روستاهای کشور گسترش پیدا کرده و اقدامات متعددی را در حوزه مراقبت از نوزادان، مادران باردار، رعایت بهداشت، ارائه کمک‌های اولیه و... انجام می‌دهند. به واقع این اقدام دستاورد بزرگی بود که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان الگو بحث شده و قابل توجه بوده است.
رئیس‌زاده همچنین با اشاره به رشد فزاینده مباحث دارویی، درمانی و بیمارستانی در کشور، اضافه کرد: در واقع اعتماد به نفس و خودباوری بعد از انقلاب در حوزه پزشکی به وجود آمده بود که به لحاظ توانمندی درونی در هیچ زمینه‌‌ای کمبود نداریم، نیازی به خارج از کشور وجود ندارد و اگر هم در برخی از عرصه‌ها وارد نشده‌ایم اما این باور را داریم که آن عرصه‌ها را نیز تحت سیطره و نفوذ خود دربیاوریم.
تفسیر ما می‌توانیم در بسیاری از عرصه‌های بهداشتی و درمانی عملیاتی شده است
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: این باورمندی، روحیه خودباوری و تفسیر ما می‌توانیم در عرصه بهداشت و درمان در بسیاری از زمینه‌ها عملیاتی شده و نشانه‌ها و شواهد آن آشکار است و در برخی از علوم هم که ورود پیدا نکرده‌ایم ولی می‌دانیم این توانمندی را در اختیار داریم.
بیماران 30 کشور دنیا برای درمان بیماری‌های پیچیده خود به ایران می‌آیند
وی همچنین به تاثیر روحیه انقلابی در جهش فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان اشاره‌ کرد و گفت: همانگونه که بعد از انقلاب فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ما می‌توانیم را در بسیاری از مباحث تفسیر کردیم به واقع همین روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در حوزه علوم پزشکی نیز خود را به خوبی نشان داد. در اوایل انقلاب به ندرت پزشکی عمومی در شهرهای دورافتاده داشتیم در حالی که هم اکنون زمین تا آسمان با شرایط آن مقطع فاصله گرفته‌ایم و به جایی رسیده‌ایم که نه تنها توانایی صدور دانش پزشکی را داریم بلکه از 30 کشور دنیا پذیرایی بیمارانی هستیم که برای درمان بیماری‌های پیچیده خود به ایران می‌آیند.
تاثیر روحیه انقلابی و جهادی در رشد فزاینده خدمات بهداشتی و درمانی
رئیس‌زاده خاطرنشان کرد: این روال طبیعی نیست که کشوری در عرض 35 سال که نزدیک 10 سال آن را هم درگیر جنگ با بحران‌ها داخلی و خارجی بوده از نقطه‌ای که پزشک عمومی شهرهای بزرگش از کشورهای بنگلادش، فیلیپین و هند بودند برسد به جایی که در تمامی رشته‌ها فوق تخصص‌ها را خود تربیت می‌کند و هیچ نیازی به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور ندارد. مطمئنا روحیه انقلابی و جهادی و خودباوری انقلابی که در جامعه پزشکی ما به وجود آمد باعث چنین سیر فزایندی شد.

captcha