همکاری ۱۴۰۰ استاد با کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب
کد خبر: 4212555
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
رئیس دانشگاه معارف اسلامی بیان کرد:

همکاری ۱۴۰۰ استاد با کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری از برگزاری کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی ویژه اساتید معارف اسلامی در روز ۱۲ اردیبهشت ماه خبر داد.

روح‌الله شاکری، رئیس دانشگاه معارف اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله شاکری، رئیس دانشگاه معارف اسلامی امروز شنبه 8 اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به میزبانی این دانشگاه از اجلاسیه اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور در روز ۱۲ اردیبهشت، اظهار کرد: رسالت دانشگاه معارف اسلامی تربیت نیروی متخصص علوم اسلامی برای دانشگاه‌ها و همچنین تدوین متون برای دانشجویان است. وظیفه ما استفاده از اندیشمندان صاحب فکر و اندیشه در تربیت استاد و تامین محتوا برای دانشجویان است، اما متاسفانه شخصیت علمی رهبر انقلاب و جایگاه علمی ایشان که در برخی زمینه‌ها منحصر به فرد به شمار می‌آید، تا کنون مغفول مانده است.

وی با اشاره به ارتباطات گسترده مقام معظم رهبری با جوانان از سال‌های دور تا کنون، ابراز کرد: همچون سال‌های پیش از انقلاب اسلامی که جلسات تفسیر معظم له با استقبال جوانان مواجه بود، هم اکنون نیز استقبال چشمگیری برای دیدار با مقام معظم رهبری از سوی نسل جوان وجود دارد که باید از این ظرفیت بهره برد.

حجت‌الاسلام شاکری سبک تمدن ساز رهبر انقلاب را یکی از بهترین سبک‌های علمی در زمینه قرآن برشمرد و گفت: اساتید معارف اسلامی با همه دانشجویان کشور مرتبط هستند و اگر اساتید معارف اسلامی در این مباحث شرکت داشته باشند؛ در حقیقت جامعه دانشگاهی به این علوم متصل خواهند شد.

وی با اشاره به همکاری ۱۴۰۰ استاد با کنگره و برگزاری ده‌ها جلسه به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی، اظهار کرد: در این زمینه تا کنون ۱۴ پیش نشست ارائه مقالات برپا گردیده است و بیش از ۲۰۰ مقاله به اجلاسیه اساتید معارف اسلامی ارسال شد که با بررسی ۱۵۰ مقاله، حدود ۸۰ اثر مورد پذیرش قرار گرفت و در قالب یک مجموعه پنج جلدی رونمایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی، یادآور شد: نوبت عصر اجلاسیه با برگزاری پنل‌های پنج گانه و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، به کار خود پایان خواهد داد.

 

انتهای پیام
captcha