اعلام جزئیات برپایی نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4207339
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

اعلام جزئیات برپایی نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری

نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری از ۱۷ تا ۲۱ فروردین‌ماه در بخش‌های «قرآن و هنر»، «قرآن و رسانه»، «قرآن و سبک زندگی»، «قرآن، کتاب و تولیدات فرهنگی»، «قرآن و تعلیم و تربیت»، «قرآن و کودک» و «مسجد، پایگاه قرآن» در شهرکرد برپا می‌شود.

نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آسیه ارزانی نافچی، نماینده دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری امروز هشتم فروردین‌ماه در نشست هماهنگی نمایشگاه قرآن استان با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی استان از ۱۷ تا ۲۱ فروردین‌ماه در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی به این سمت رفته که محتوا هر چه می‌شود غنی‌تر باشد و شاهد یک کار اجرایی حقیقتاً مؤثر در حوزه قرآن کریم باشیم.

وی ادامه داد: بخش «قرآن و هنر» یکی از بخش‌های پیش‌بینی شده برای نمایشگاه علوم قرآنی استان است که تلاش خواهد شد با رویکرد تخصصی به موضوعات و نیز رویدادهای هنری از جمله کتابت مصحف شریف، کارگاه‌های متنوع هنری و نمایش آثار با حضور هنرمندان استان پرداخته شود.

معرفی بخش‌های نمایشگاه قرآن چهارمحال و بختیاری 

ارزانی با اشاره به بخش «قرآن و رسانه» نمایشگاه قرآن استان، توضیح داد: مدنظر ما این است که صدا و سیما در نمایشگاه مستقر شود و احیاناً پخش زنده تلویزیونی و رادیویی از این رویداد قرآنی شکل بگیرد. اجرای زنده گروه‌های هنری، سرود، نمایش و ... و نیز معرفی استعدادهای برتر قرآنی و دیگر آیتم‌ها از جمله پیش‌بینی‌ها برای حوزه رسانه است.

وی بیان کرد: بخش «قرآن، کتاب و تولیدات فرهنگی» شامل ۲ بخش فروشگاهی و نمایشگاهی خواهد بود که در بخش فروشگاهی، عرضه کتب و محصولات فرهنگی را خواهیم داشت. تا این لحظه با سه ناشر کشوری هماهنگ شده تا کتاب‌های خود را برای ما بفرستند که با تخفیف تا ۴۰ درصد به فروش می‌رسد و هزینه‌ها به حساب ناشران واریز می‌شود اما از ناشران استانی هنوز هیچ ناشری اعلام آمادگی نکرده است. 

ارزانی با تصریح اینکه بخش «قرآن و سبک زندگی» از دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن استان است، توضیح داد: در این بخش مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه قرآن و عترت(ع) از سوی نهادهای دولتی و مردمی، ارائه مشاوره خانواده و دیگر برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی پیش‌بینی بخش «قرآن و تعلیم و تربیت» را نیز یادآور شد و توضیح داد: در این بخش، ارائه گزارش‌های دوره‌های آموزشی نهادهای مختلف دولتی و مردمی، ارائه مدل‌های آموزشی موفق در حوزه قرآن کریم و ثبت‌نام قرآن‌آموزان جدید امکان‌پذیر است. 

ارزانی بیان کرد: بخش «قرآن و کودک» نیز شامل کارگاه‌های نقاشی، بازی‌های کودکانه، آموزش کودکان، اجرای نمایش‌های عروسکی با محوریت مضامین نورانی مصحف شریف و ... است. بخش «مسجد، پایگاه قرآن» از دیگر بخش‌های نمایشگاه است که فعالیت‌هایی همچون برپایی نمازهای جماعت، آموزش اذکار نماز، پاسخ به سوالات شرعی و شناسایی و ثبت‌نام قاریان استان در سامانه بچه‌های مسجد برای حضور در طرح مسجد، پایگاه قرآنی و نیز برپایی جلسات خانگی قرآن در این بخش پیش‌بینی شده است.

انتظارات از نهادها برای اجرای نمایشگاه قرآن 

وی با اشاره به اینکه برخی مجموعه‌ها تا امروز برای حضور در نمایشگاه قرآن استان اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: این مجموعه‌ها شامل جامعه قرآنی عصر چهارمحال و بختیاری، دبیرخانه خادمیاران رضوی، متولیان حسینیه اعظم شهرکرد برای تامین افطاری ساده، سازمان فرهنگی شهرداری شهرکرد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، حوزه علمیه، قرارگاه فرهنگی بانوان، بسیج اساتید استان، کانون مداحان استان، بچه‌های مسجد جامع وردنجان برای امور فنی و تأسیساتی نمایشگاه است.

ارزانی تأکید کرد: از نهادهای اجرایی استان به‌ویژه آموزش‌وپرورش، شهرداری شهرکرد، بسیج هنرمندان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، صدا و سیما، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) و جمعیت هلال‌احمر انتظاراتی داریم که به آنها اعلام شده و امیدواریم همکاری لازم را با دبیرخانه کانون‌های مساجد داشته باشند.

ارزانی در پایان اظهار کرد: تمامی ادارات، نهادها و مجموعه‌های مردمی که تمایل به مشارکت در نمایشگاه دارند می‌توانند برای رزرو غرفه و ارائه محصولات و خدمات قرآنی از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/TZox68g درخواست خود را اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha