افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز در گناباد
کد خبر: 4195351
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز در گناباد

کتابخانه عمومی مشارکتی «سلام» توسط یک خیر نیک اندیش در شهرستان گناباد تاسیس شد.

افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز در گنابادبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، محمد ملایی، خیر و مؤسس کتابخانه عمومی مشارکتی سلام شهرستان گناباد، در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی مشارکتی «سلام» اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «ای انسان! به طعامی که می‌خوری، نگاه کن و دقت کن». از امام صادق(ع) می‌پرسند «منظور از این طعام چیست» می‌فرمایند«خوراک‌های ذهنی». 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم من در حوزه فرهنگی، تهیه طعام و خوراک ذهنی مناسب برای جامعه بوده است و بهترین بستر برای این امر راه اندازی کتابخانه بود.

این خیر نیک‌اندیش ضمن تقدیر از دست اندرکاران در راستای راه اندازی این کتابخانه، تاکید کرد: در هنگام ساخت این مجموعه، توجه ویژه‌ای به معماری و بنای اسلامی و بومی شهرستان گناباد داشتیم. در واقع هدف از این کار، حفظ تاریخ و معماری و حمایت از صنایع بومی شهرستان بود.

در ادامه احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد، بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی پس از مساجد و مدارس بزرگترین شبکه اجتماعی جامعه هستند. 

وی اظهار کرد: کتابخانه ها امروز دیگر صرف امانت کتاب و سالن مطالعه فعالیت نمی‌کنند، بلکه در حال تبدیل شدن به پاتوق‌های اجتماعی و فرهنگی هستند. 

مظلوم با بیان اینکه امروزه بیش از 40 خدمت در کتابخانه‌های عمومی در حال ارائه است، افزود: مایه افتخار است که بسیاری از این خدمات نوین اعم از حمایت از کسب و کارهای کوچک، سوگواره‌های فرهنگی و هنری، اعزام کاروان مروجان به روستاهای مناطق کم‌برخوردار و دورافتاده، برگزاری محافل ادبی، برگزاری مسابقات کتابخانه‌ای و ... در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارائه می‌شود. 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد تصریح کرد: در حال حاضر 16 باب کتابخانه در شهرستان فعالیت دارند که 11 باب آن نهادی و تعداد 5 باب از آن بصورت مشارکتی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: اثر خوب کتاب را باید به جامعه منتقل کنیم. اگر کتاب خوب، خوب معرفی و خوانده شود، موجب تغییر و تحول مثبت در سبک زندگی انسان می‌شود. 

وی اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند: اگر انسان با کتاب آرامش بگیرد، هیچ آرامشی را از دست نخواهد داد لذا این قبیل تاکیدات بزرگان و ائمه اطهار(ع) درباره کتاب بر این است که هر آنچه که به دانایی انسان کمک کند، بدون شک تبدیل به توانایی می‌شود. 

سبزیان افزود: امروز برای رسیدن به ایران قدرتمند باید به دنبال ایران دانا و کتابخوان باشیم. اگر چه امروز شاهد استفاده بی رویه از فضای مجازی برای دستیابی به سطح دانش در جامعه هستیم، اما خوشبختانه کتاب همچنان جایگاه خود را به عنوان منبعی برای رسیدن به عمق دانش حفظ کرده است. کتاب ابزاری است که انسان را اندیشمند، اهل فکر و تصویرساز می‌کند.

گفتنی است،کتابخانه عمومی مشارکتی «سلام» با مساحت 400 مترمربع و زیربنای 300 مترمربع واقع در شهرستان گناباد، خیابان سعدی 1، روبروی بقعه سید ابراهیم(ع) با تعداد بالغ بر 2200 نسخه کتاب به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha