کودکان و اصول و فروع دین + اینفوگرافیک و صوت
کد خبر: 4189491
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

کودکان و اصول و فروع دین + اینفوگرافیک و صوت

«رویش با خدا» عنوان یک طرح اینفوگرافیک در قالب یک درختواره است که در آن به شکلی تصویری و تفکیک شده، دختران و پسران نوجوان با اصول و فروع دین آشنا می‌شوند.

اینفوگرافیک «رویش خدا» با موضوع اصول و فروع دینبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رجبی، حافظ و مدرس حفظ قرآن در جدیدترین اینفوگرافیک قرآنی خود که با عنوان «رویش با خدا» منتشر کرده است، اصول و فروع دین را به پسران و دختران نوجوان به ویژه آنهایی که به سن تکلیف شرعی رسیده‌اند، تبیین کرده است.

این اینفوگرافیک به قول این حافظ و مدرس قرآن یک هدیه قرآنی ویژه دختران و پسرانی است که مراسم جشن تکلیف آنها برگزار شده است، تصویری از یک درختواره است که اصول دین در ریشه‌های آن و فروع دین در شاخ و برگ درخت، به تصویر کشیده شده است.

هر دینی متشکل از دو بخش است که عبارتند از اعتقادات و احکام عملی؛ بر این اساس از اعتقادات به اصول دین تعبیر می‌شود و از احکام عملی به فروع دین؛ که لازم است هر انسان خداجو و مؤمنی نسبت به اصول و فروع دین خود ادراک و معرفت درستی داشته باشد.

هدف از انتشار این اینفوگرافیک، صِرف تذکر به نوجوانان دختر و پسر و البته والدین آنهاست، چرا که متأسفانه با وجود همه الزاماتی که باید در مورد دانستن اصول و فروع دین در میان امت مسلمان وجود داشته باشد، متأسفانه در اغلب اوقات مشاهده می‌شود که در میان نوجوانان کمتر کسی نسبت به این امر اشراف دارد یا حتی در مواقعی با کمال تأسف گویی برخی از آنها نخستین بار است که این واژگان را می‌شنوند، این در حالی است که نسبت به برخی اطلاعات نه‌چندان ضروری و حتی بی‌مورد(مثل بیوگرافی بازیکنان فوتبال یا هنرپیشگان)، اطلاعات و تسلط کافی را دارا هستند.

در اصل انتشار این اینفوگرافی محرکی است برای اینکه در وهله نخست پسران و دختران نوجوان و در مرحله بعد والدین و خانواده آنها نسبت به اهمیت آگاهی و دانش نسبت به این دو موضوع مهم، مجاب شوند.

کد

 

انتشار اینفوگرافیک «رویش خدا» با موضوع اصول و فروع دین

علاوه بر این، نواهنگی کودکانه نیز منتشر شده است که با زبانی موزون و ریتمیک، آنچه که بنا به گفته حجت‌الاسلام رجبی بخش اعتقادات دینی است به کودکان آموزش می‌دهد.

دریافت نواهنگ کودکانه اصول دین

همچنین در قالب انتشار یک پاورپوینت مطالبی ویژه جشن تکلیف دختران نیز یادآوری شده است.

دریافت پاورپوینت اصول و فروع دین

انتهای پیام
captcha