نشست مبلغان مدارس «بلال مسلم» در تانزانیا برگزار شد
کد خبر: 4188789
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

نشست مبلغان مدارس «بلال مسلم» در تانزانیا برگزار شد

نشست دانش‌افزایی مبلغان و مدرسان مراکز و مدارس بلال مسلم تانزانیا، دیروز، 27 آذرماه، در مرکز بلال میشن تمکه در شهر دارالسلام برگزار شد.

به گزارش ایکنا از تانزانیا، مجموعه «بلال مسلم میشن»، با قریب یکصد سال تجربه و داشتن صدها شعبه در تانزانیا، کنیا و اوگاندا، یکی از مجموعه‌های بسیار موفق آموزش علوم اسلامی در شرق آفریقا محسوب می‌شود. 

این هفته نشست دانش‌افزایی مبلغان و مدرسان مراکز و مدارس بلال مسلم تانزانیا در مرکز بلال میشن تمکه  در شهر دارالسلام برگزار شد.

در این نشست محسن معارفی؛ رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا و عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه درباره‌ «آشنایی مبلغان با مفاهیم و وظایف اقتصادی» سخنرانی کرد.

وی همچنین درباره دیدگاه قرآن در زمینه مال و حقوق سه‌گانه خدا، جامعه و مالک از نظر اقتصاد اسلامی به تفصیل صبحت کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست 5 راهکار از جمله پیشگیری از گسترش فقر (با توجه به دام فقر و دشواری از بین بردن آن) به خصوص با مراقبت از استمرار آموزش و تحصیل کودکان،  اولویت دادن به زنان با توجه به زنانه شدن فقر در بسیاری موارد و تخصیص بهینه‌ منابع به زنان برای نیازمندی‌های خانواده، جدی گرفتن آموزش‌های مهارتی حتی با امکانات بسیار ساده و ارزان، استفاده از فرصت سرریز طرح‌های توسعه‌ای محل اقامت و نگاه منفی نداشتن به این طرح‌ها و تشکیل صندوق قرض‌الحسنه برای اعطای وام‌های خرد اشتغال با استفاده از تجارب گرامین بانک (بانک فقرا) برای رفع فقر در روستاها و محل‌های تبلیغی مبلغان ارائه شد.

در پایان این نشست درباره لزوم توجه مبلغان به بهبود وضعیت معیشت افرادی که در جلسات قرآنی و تبلیغی حضور دارند، با استناد به منابع دینی  مطالبی بیان شد.

مباحث این نشست آموزشی مورد توجه مبلغان قرار گرفت و در پایان به سؤالات آنها پاسخ داده شد.

انتهای پیام
captcha