خدمت جهادی برای نوجوانان با برپایی یادواره خانگی شهدا
کد خبر: 4186291
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱

خدمت جهادی برای نوجوانان با برپایی یادواره خانگی شهدا

مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن تبریز گفت: یکی از اقدامات اعضای این گروه جهادی راه‌اندازی هیئت نوجوانان و جوانان در میان دانش‌آموزان است که از سوی خود دانش‌آموزان اداره می‌شود و برپایی یادواره خانگی شهدا از دستاوردهای مهم و تأثیرگذار این هیئت‌هاست.

گروه جهادیگروه‌های جهادی تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمان که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شده است، برای خدمت به همنوعان خود در آنجا حاضر شده‌اند. گروه‌های جهادی که فلسفه‌ای جز خدمت بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت به محرومان و آسیب‌دیدگان نداشته‌اند، در صحنه‌های مختلف اجتماعی همچون بلایای طبیعی و محرومیت‌زدایی از محرومان به میدان آمده و در گمنامی کامل به خدمت‌رسانی به اقشار محروم و نیازمند کشور پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا توپچی‌پور، مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن تبریز در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح فعالیت‌های این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: گروه جهادی شهید احمدی روشن فعالیت‌های جهادی خود را از سال 90 آغاز کرده و طی این‌ سال‌ها برنامه‌های مختلفی را در سطح شهرستان و نقاط محروم اجرا کرده است.

وی ادامه داد: محور اصلی برنامه‌های این گروه جهادی، فرهنگی است که در این زمینه اعضای گروه وارد مدارس ابتدایی شهرستان شده و علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در مدارس، از دانش‌آموزان دعوت می‌شود تا در پایگاه مقاومت بسیج ثبت نام کرده و برنامه‌های خود را در پایگاه پیگیری کنند. 

توپچی‌پور تصریح کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌های مختلفی شامل برپایی کلاس‌های حفظ قرآن کریم، احکام شرعی، مسابقات ورزشی، برنامه‌های جهادی از قیبل رنگ‌آمیزی مدارس و ... از سوی اعضای گروه جهادی شهید احمدی روشن در سطح مدارس شهرستان تبریز اجرا می‌شود که به توفیق الهی نتایج خوبی را نیز تاکنون در پی داشته است.

مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن تبریز بیان کرد: یکی از برنامه‌های اعضای این گروه جهادی، پیگیری موضوع جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری است که در این راستا نیز اعضای گروه نسبت به آگاه‌سازی و تبیین مسائل روز برای دانش‌آموزان اقدام می‌کنند که در این زمینه تاکنون برنامه‌های تأثیرگذاری در مدارس شهرستان و پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرا شده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی و فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی است. در این زمینه با حضور اعضای گروه در مدارس، برنامه‌هایی همچون رنگ‌آمیزی کلاس‌های مدارس و بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان در این حوزه اقدام می‌کنیم. برپایی مسابقات ورزشی در حوزه‌های مختلفی همچون تنیس روی میز، فوتبال و ... نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که از سوی اعضای گروه پیگیری شده که استقبال خوب دانش‌آموزان را به همراه داشته و در این زمینه نفرات برتر مدارس به مسابقات شهرستانی و استانی راه پیدا کرده‌اند. 

‌خدمت جهادی از نوع حرکت‌های فرهنگی و برپایی یادواره خانگی شهدا

توپچی‌پور اظهار کرد: اهدای جهیزیه به نوعروسان محروم، توزیع کمک‌های مؤمنانه در بین محرومان شهرستان و استان و برپایی میز خدمت مسئولان شهرستانی در ادارت و مدارس از جمله برنامه‌هایی است که به صورت مداوم از سوی گروه جهادی شهید احمدی روشن تبریز پیگیری و اجرا شده است.

مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن تبریز تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد 12 نفر از اعضای این گروه جهادی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه شهرستان هستند که وجود هر کدام از ایشان در تبیین مسائل برای دانش‌آموزان بسیار مؤثر بوده است. یکی از اقدامات این روحانیون اجرای طرح حلقه‌های صالحین در مدارس است که توفیقات خوبی را نیز در این زمینه به دست آورده‌‌ایم. در این طرح، دانش‌آموزان از طریق مشارکت در بحث، سؤال و جواب و ارائه مطلب، روند یادگیری بسیار مؤثرتری را نسبت به کلاس‌های مدرسه در تعلیم مسائل دینی و مهارتی طی می‌کنند.              

وی در ادامه افزود: ‌یکی از اقدامات اعضای گروه جهادی شهید احمدی روشن، راه‌اندازی هیئت نوجوانان و جوانان در میان دانش‌آموزان است که از سوی خود دانش‌آموزان اداره می‌شود و برپایی یادواره خانگی شهدا از دستاوردهای مهم و تأثیرگذار این هیئت‌ها است. در این طرح، اعضای گروه در منزل شهدا حضور یافته و علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان، نسبت به رفع مشکلات احتمالی ایشان اقدام می‌کنند.

توپچی‌پور ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های شهید محمدی، شهید عزیزاللهی و شهید فهمیده در مدارس اجرا می‌شود. در هر یک از این طرح‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان در سطح مدارس و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود. در این طرح‌ها به موضوعات مختلفی همچون ارتباط بین منزل، مسجد و خانواده پرداخته می‌شود.  

مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن تبریز اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های والدین حضور فرزندانشان در مکان‌های معنوی و تأثیرگذار است. در این زمینه گروه جهادی شهید احمدی روشن اقدام به راه‌اندازی سامانه حضور و غیاب دانش‌آموزان کرده که در حضور و غیاب دانش‌آموزان در پایگاه و مقاومت بسیج و در حین فعالیت‌های جهادی از طریق پیامک به والدین اطلاع‌رسانی می‌شود. 

‌خدمت جهادی از نوع حرکت‌های فرهنگی و برپایی یادواره خانگی شهدا

انتهای پیام
captcha