دولت دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌ حوزه‌ علمیه است
کد خبر: 4172876
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
وزیر امور اقتصاد و دارایی:

دولت دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌ حوزه‌ علمیه است

وزیر اقتصاد امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم گفت: اراده دولت بر آن است تا از ظرفیت حوزه‌های علمیه به صورت حداکثری بهره‌مند شود.

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر امروز سه‌شنبه ۱۱ مهر در دیدار با آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعه اظهارکرد: استفاده از ظرفیت‌های حوزه نباید تنها در شکل و به‌ صورت صوری باقی بماند بلکه دولت سیزدهم به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی حوزه‌های علمیه است.

سخنگونی اقتصادی دولت به برخی از فعالیت‌های دولت سیزدهم برای سامان دادن فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: دولت در عرصه‌های گوناگون تلاش کرده با ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها فضا را برای فعالان اقتصادی باز کند.

وی هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور را یکی از دستاورد‌های دولت عنوان کرد و ادامه داد: در دولت قبل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مودی مالیاتی در کشور وجود داشت، اما امروز به بالای ۵.۵ میلیون مودی مالیاتی رسیده‌ایم.

خاندوزی به تصویب طرح مالیات مجموع درآمد خالص خانوار در هیئت دولت پرداخت و افزود: این طرح در جهت برقراری هرچه بیشتر عدالت در سطح جامعه و بین خانواده‌هاست.

وزیر امور اقتصاد دارایی همچنین به طرح مولدسازی اشاره کرد و گفت: دارایی‌های دولت در سال‌های طولانی در قسمت‌های مختلف بدون استفاده بوده است و ما در قالب طرح مولدسازی در پس استفاده از درآمد‌های این اموال برای اتمام طرح‌های نیمه‌کاره در سطح کشور هستیم.

کاهش معطلی کالا‌ها در گمرکات کشور از دیگر موضوعاتی بود که وزیر امور اقتصاد دارایی به آن پرداخت.

انتهای پیام
captcha