پیام شهدا با زبان هنر معرفی شود
کد خبر: 4172826
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
امام جمعه خرم‌آباد:

پیام شهدا با زبان هنر معرفی شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه حرکت در مسیر شهدا لازمه تبیین حیات طیبه و بیان آرمان‌های شهدا است، گفت: باید پیام شهدا را با هنر عرضه کرد و در ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان نقش‌آفرین شد.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، ۱۱ مهرماه در آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی «ایثار» که به میزبانی لرستان در خرم‌آباد در حال برگزاری است، با تبریک میلاد پیامبر اسلام و امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: شهدا بر فراز قله‌های فضیلت و مکارم انسانی و اخلاقی ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه کسی که در قله است، در حیاتش شهید زندگی کرده که به قله رسیده است، افزود: شهدا به دنیا و تمام تعلقات دنیا پشت پا زدند و به این درجه رفیع نائل آمدند.

شاهرخی با بیان اینکه ما باید برای معرفی حیات طیبه که در آن اخلاق، معنویت و پیشرفت وجود دارد، تلاش کنیم، ادامه داد: حرکت در مسیر شهدا لازمه تبیین حیات طیبه و بیان آرمان‌های شهدا است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با بیان اینکه هنر، رسانه، اهل قلم و موسیقی ویژگی‌های حیات طیبه را بیان کند، اضافه کرد: اینها تاثیرگذار هستند و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تکلیف دارند مفاهیم اخلاقی را در این حوزه بیان کنند.

وی با بیان اینکه انفلاب اسلامی برای هنر و موسیقی بسترهایی فراهم کرده که موسیقی ایثار با نوای مهر رشد کند، یادآور شد: هنرمندان در مسیر ایثار خدمات خوبی به نظام جمهوری اسلامی ارائه دادند.

شاهرخی با بیان اینکه هنرمندان و رسانه باید فضیلت‌ها و مکارم اخلاقی، شجاعت، دانایی و توانایی ملت را عرضه کنند و کسانی که در این حوزه قدم برمی‌دارند رزمنده هستند، اظهار کرد: باید پیام شهدا را با هنر عرضه کرد و در ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان نقش‌آفرین شد.

لرستان تجلی ایثار و مقاومت است

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این آیین افتتاحیه که با عنوان «نوای مهر» در گلزار شهدای خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه وحدت یعنی همه زیر چتر اهل‌بیت(ع) و زیر چتر شهدا باشیم، افزود: موسیقی یکی از زیباترین جلوه های ایثار و شهادت را به عالم نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه موسیقی از علوم الهی در چارچوب توحید خودش را عرضه می‌کند، اضافه کرد: امروز بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان میزبان بهترین هنر عالم در قالب ایثار و شهادت است.

هاشمی با اشاره به اینکه امروز شهر خرم‌آباد میزبان برگزاری کنگره شهدا و برپایی جشن میلاد پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع) است، ادامه داد: امروز شش هزار و ۵۵۵ شهید و جانبازان ۷۰ درصد میزبان میهمامان از سراسر کشور و همچنین کشورهای حوزه مقاومت هستند.

وی افزود: استان لرستان تجلی ایثار و مقاومت است و کل یوم عاشورا در آن ساری و جاری است  و امروز بر خود می‌بالیم که شاهد برنامه عظیم هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه چند روز گذشته در رسانه‌ها خبر ناامنی شهر خرم‌آباد را منعکس می‌کردند، گفت: اینجا امن‌ترین نقطه عالم و تجلی شهادت است. خرم‌آباد هم خرم هست و هم آباد و خرمی این شهر به لطافت شهدا و آبادی آن نیز به برکت به شهدا و ایثارگران است.

انتهای پیام
captcha