مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در فارس پایان یافت
کد خبر: 4155143
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در فارس پایان یافت

با پایان یافتن مسابقات قرآن اوقاف در شهرستان شیراز، مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان فارس پایان یافت.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در این استان پایان یافت، گفت: مرحله شهرستانی رشته‌های آوایی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در بازه زمانی 3 تا 23 تیرماه جاری در سطح استان فارس برگزار شد.

وی با تصریح اینکه این مسابقات در این مرحله به صورت منطقه‌ای در چند منطقه استان برگزار شد، افزود: آخرین منطقه مربوط به شهرستان شیراز بود که طی روزهای یکشنبه تا جمعه هفته گذشته در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.

جلالی زمان اعلام نتایج این مرحله از مسابقات را هفته جاری اعلام کرد و گفت: به طور کلی در این دوره از مسابقات 3 هزار و 775 نفر در استان فارس شرکت کرده بودند که به لحاظ تعداد ثبت‌نام شوندگان استان فارس حائز رتبه سوم کشور شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: در رشته‌های معارفی 2 هزار و 182 نفر و در رشته‌های آوایی یک هزار و 593 نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند که یک سوم آنان آقایان و دو سوم بانوان بوده است.

وی درباره آزمون معارفی نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: مرحله شهرستانی آزمون معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف همزمان با کل کشور به صورت کتبی و حضوری در تمام شهرستان‌های استان در تاریخ 12 مردادماه جاری برگزار خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه این آزمون در شیراز در دانشکده علوم قرآنی برگزار خواهد شد، گفت: مرحله استانی آزمون چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف نیز هفته اول مهرماه در شیراز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: برگزیدگان مرحله آوایی نیز به مرحله استانی که در نیمه دوم مردادماه در شیراز برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha