نشست مطالعاتی «داستان غدیر» در دورود برگزار شد
کد خبر: 4153370
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

نشست مطالعاتی «داستان غدیر» در دورود برگزار شد

نشست مطالعاتی «داستان غدیر» با محوریت بررسی و خوانش کتاب «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دورود برگزار شد.

نشست مطالعاتی «داستان غدیر»به گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، نشست مطالعاتی «داستان غدیر» جمعه، 16 تیرماه به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دورود با محوریت بررسی و خوانش کتاب «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» از آثار زهرا موسوی، به‌مناسبت عید غدیر خم برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا مختارپور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دورود عید غدیر خم را فرصتی با ارزش برای آشنایی هرچه بیشتر با ابعاد شخصیتی امام علی(ع) دانست و گفت: کار با کودکان و برای کودکان خستگی‌های خود را دارد و این سختی در زمان معرفی شخصیت‌های تاریخی و مذهبی برای این گروه سنی دو چندان می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که با بهره‌گیری از ابزارهای مناسبی همچون کتاب خوب می‌توان ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی، نسل جدید را با مفاهیم ناب اسلامی آشنا کرد.

مختارپور انتخاب کتاب «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد»  برای این نشست را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: در این کتاب، نویسنده تلاش کرده در قالب داستانی تخیلی، یکی از بنیادی‌ترین مفاهیم شیعه را با زبانی ساده و بعضاً طنزآلود برای کودکان روایت کند که در کار خود موفق بوده است.

وی اضافه کرد: این کتاب داستانی جذاب است که درون‌مایه دینی دارد و کودکان را هم با تاریخ اسلام آشنا می‌کند و هم کمک می‌کند تا خلاقیت‌شان تقویت شود و روایتی از واقعه‌ عظیم غدیر را هم برای آنها روایت می‌کند.

در ادامه برنامه پس از بررسی و خوانش کتاب «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» توسط طاهره اسکندری، از نویسندگان و فعالان فرهنگی دورود، به کتابخوانان برتر نشست به رسم یادبود هدایایی اعطا شد.

انتهای پیام
captcha