الگوی غدیر تنها جریانی که عدالت را در جامعه محقق می‌کند
کد خبر: 4153267
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

الگوی غدیر تنها جریانی که عدالت را در جامعه محقق می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز بشر تمام الگوهای مدیریتی را تجربه کرده و به بن بست رسیده اما تنها جریانی که عدالت را در جامعه محقق می‌کند همان الگوی غدیر است، گفت: صرف عادل بودن رهبر برای عدالت کفایت نمی‌کند، باید همه بدنه حاکمیت شاخص‌هایی را از صفات رهبری در جامعه داشته باشد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه وامام جمعه همدان، امروز ۱۶ تیرماه، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: جریان غدیر نشان داد تشیع یک مکتب سیاسی است، به معنای تدبیر کردن دین و دنیای مردم، بیان یک الگو از زعامت سیاسی و اداره جامعه که منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز الگوهای زیادی در جامعه وجود دارد اما کدام الگو محقق عدالت جامعه است، افزود: تمام الگوهای سیاسی و اقتصادی برای تحقق عدالت امروز به بن بست رسیده‌اند، اما پیامبر(ص) در جریان غدیر الگویی بیان کردند که محقق کننده عدالت در جامعه است.

شعبانی گفت: معرفی امام علی(ع) به عنوان زعیم و رهبر سیاسی در جامعه باعث یأس و نا امیدی جریان کفر شد، اهداف زعیم و رهبر جامعه باید مبتنی بر عدالت، شایستگی‌ها و بر منافع عموم جامعه باشد و موجب تمدن سازی شود.

وی گفت: در غدیر زعیمی معرفی شد که در جامعه آن زمان و بعد از آن مستضعف به حق خود می‌رسد و عقلانیت دینی در جامعه حاکم می‌شود. زعیمی که قدرت ابزار تحقق عدالت است و این زعیم و رهبر سیاسی است که باعث یأس جریان نفاق می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه بعضی از جریانات غربی باعث ایجاد کفر می‌شود،گفت: امروز در جریان غدير دستی بالا آمده که دست ولایت و امامت است که دست جریان‌های کفر را قطع می‌کند. 

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر قرار بود جریان غدیر یک جریان عبادی باشد، می‌توان گفت روزهای عید فطر و یا عید قربان عید اکبر بود اما عید غدیر را عید اکبر نامیدند به خاطر اینکه این جریان، جریان سیاسی و حاکمیت دینی مطرح است.

وی با بیان اینکه امروز بشر تمام الگوهای مدیریتی را تجربه کرده و به بن بست رسیده اما تنها جریانی که عدالت را در جامعه محقق می‌کند همان الگوی غدیر است، گفت: صرف عادل بودن رهبر برای عدالت کفایت نمی‌کند، باید همه بدنه حاکمیت شاخص‌هایی را از صفات رهبری در جامعه داشته باشد. 

وی افزود: درس سیاسی غدیر جریان مقاومت و شکل گیری جریان نفاق در مقابل عدالت است، بعد از غدیر گفتند از جریان کفر نترسید از کسانی بترسید که دچاز نفاق داخلی هستند باید مراقب نفوذهای داخلی بود و نفاق داخلی بزرگترین مانع تحقق ولایت در جامعه اسلامی است. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز شاهد عظمت جشنهای غدیر هستیم، ابراز کرد: این جشن‌ها باید ادامه داشته و روز مباهله نیز جشن‌‌ها با عظمت بر پا شود، عضویت دائم کشور در همکاری شانگهای نشانه اولیه در تغییر نظم جهانی و نقطه عطف در سیاست خارجی است، این تحریم‌ها در کشور هیچ اثری ندارد هر چند مشکلاتی ایجاد کرده است. 

انتهای پیام
captcha