استقبال 3636 نفری قرآنیان فارس از مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4148224
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵

استقبال 3636 نفری قرآنیان فارس از مسابقات قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در رشته‌های آوایی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن 22 خردادماه بود، اما ثبت‌نام در رشته‌های معارفی همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون سه هزار و 636 نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در رشته‌های آوایی 22 خردادماه بود که در این رشته‌ها از استان فارس یک هزار و 626 نفر ثبت‌نام کردند.

وی زمان برگزاری مرحله شهرستانی این رشته‌ها را تیرماه سال جاری اعلام کرد و افزود: از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اعلام شده، 450 نفر آقا و یک هزار و 177 خانم هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه این رشته‌ها شامل حفظ 5، 10، 20 جزء و کل، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان هستند که به‌صورت منطقه‌ای برگزار خواهند شد، اظهار کرد: در بخش آقایان 104 نفر در رشته قرائت ترتیل، 57 نفر در رشته قرائت تحقیق، 100 نفر در رشته دعاخوانی، 71 نفر در رشته اذان، 39 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 37 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 18 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 24 نفر در رشته حفظ کل ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بخش بانوان، 318 نفر در رشته قرائت ترتیل، 55 نفر در رشته قرائت تحقیق، 149 نفر در رشته دعاخوانی، 277 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 225 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 89 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 63 نفر در رشته حفظ کل ثبت‌نام کرده‌آند.

جلالی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در رشته‌های معارفی تا 31 خردادماه جاری تمدید شده است، گفت: این رشته‌ها در رشته‌های معارفی شامل رشته ترجمه سوره یس و الرحمن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف قرآن کریم هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس زمان برگزاری آزمون معارفی را 29 تیرماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این آزمون به‌صورت حضوری و تستی برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: تاکنون تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم از استان فارس سه هزار و 636 نفر است و این استان از لحاظ تعداد ثبت‌نامی بعد از استان‌های خراسان‌رضوی و اصفهان در رتبه سوم قرار دارد.

انتهای پیام
captcha