برگزاری ویژه‌برنامه دانش‌آموزی شب‌های قدر در کرمان
کد خبر: 4132759
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

برگزاری ویژه‌برنامه دانش‌آموزی شب‌های قدر در کرمان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ویژه برنامه دانش‌آموزی شب‌های قدر در بعضی از مدارس شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار می‌شود، گفت: سه مدرسه برای بزرگداشت این مراسم در شهر کرمان در نظر گفته شده است.

شب قدر

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، سیداصغر سادات‌حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام علی(ع) بیان کرد: یکی از سنت‌های ماه رمضان احیای شب قدر است که در روایات معتبر بسیاری بر این آیین و فضایل و برکات آن تأکید شده است.

وی با اشاره به اهمیت معنوی شب‌های قدر، حضور پر رنگ دانش‌آموزان و نوجوانان در مراسم احیا را نشان از وجود هویت دینی در بین نسل جوان دانست و افزود: برگزاری چنین مراسم‌ دینی و مذهبی علاوه بر اثرگذاری بر نسل نوجوان و جوان، زمینه‌ساز خنثی شدن توطئه دشمنان برای فاصله‌اندازی بین جوانان و دین اسلام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر اینکه زمینه‌سازی برای حضور حداکثری دانش‌آموزان در مراسم دینی و مذهبی مهمترین رسالت آموزش و پرورش و مدارس است، اظهار کرد: ویژه برنامه دانش‌آموزی شب‌های قدر در بعضی از مدارس شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار می‌شود.

سادات حسینی با بیان اینکه بعضی مساجد، تکایا و حسینه‌های سطح استان نیز میزبان احیا دانش‌آموزی هستند، گفت: در شهر کرمان با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو، مدرسه مریم ویژه دانش‌آموزان دختر و مدارس علم‌الهدی و شهید حسن توکلی ویژه دانش‌آموزان پسر برای برنامه احیا دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha