بانوی ایرانی در طول تاریخ خواهان حجاب بوده است
کد خبر: 4131796
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶

بانوی ایرانی در طول تاریخ خواهان حجاب بوده است

استاندار لرستان با یادآوری اینکه سابقه تمدنی مردم استان لرستان با ارادت به اهل‌بیت عجین شده است، گفت: به استناد مورخان مشهور، ایرانیان در پوشش زبانزد بوده و بانوان همواره خواهان حجاب بوده‌اند.

فرهاد زیویار استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، عصر پنج‌شنبه، ۱۶ فروردین در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: ولادت کریم اهل‌بیت در نیمه کریمانه‌ترین ماه خداوند واقع شده است.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع)؛ امام بخشش، امام حلم و امام مظلوم بودند که هفت سال نبی مکرم اسلام، ۳۰ سال امیرالمؤمنین(ع) را درک کرده و ۱۰ سال امامت آن حضرت ادامه یافته است، خاطرنشان کرد: امام دوم شیعیان دارای شریف‌ترین نسب؛ از اصحاب کساء و آل عبا است.

زیویار با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ کرامت‌های زیادی به برکت بارش‌های الهی شامل حال مردم شد چراکه اقتصاد و معاش لرستان ارتباط زیادی با نزولات آسمانی دارد، گفت: از ۱۱ شهرستان ۸ شهرستان بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلیمتر بارندگی داشتند و مابقی هم از حد متوسط بارندگی بالاتر رفتند.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه مردم لرستان مردمی متمدن و دارای معرفت به دین و اهل‌بیت و تماما شیعه هستند، گفت: به استناد مورخان مشهور در طول تاریخ ایرانیان در پوشش زبانزد بودند و کتیبه‌های تاریخی برجای مانده تائید کننده آن است کمااینکه بانوان ایرانی در طول تاریخ خواهان حجاب و پوشش بوده و این امر نشان از اصالت و هویت بانوان ایران است.

وی افزود: طرح اطعام مهدوی با هدف سرپرستی ایتام برگزار می‌شود و از مدیران انتظار می‌رود این کار را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام
captcha