ایران اسلامی با تفکر انقلابی قدرت‌افزایی می‌کند
کد خبر: 4110527
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

ایران اسلامی با تفکر انقلابی قدرت‌افزایی می‌کند

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با تفکر انقلابی در پی قدرت‌افزایی است، گفت: حماسه 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی بود که ایستادگی تا پای جان برای حفظ اصول اساسی اسلام و آرمان‌های انقلاب را رقم زد.

سردار عبدالله ضیغمی جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار پاسدار عبدالله ضیغمی، جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 8 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت یوم‌الله «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار شد، اظهار کرد: حماسه هشت‌دی ویژه شما مردم غیور گیلان به‌خصوص شهر رشت و 9 دی مردم ایران، حضور عاشورایی ملت حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی آبی بر آتش فتنه بود و حضور حماسی شما در صحنه نقطه عطف تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حماسه حضور شما در 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی بود که ایستادگی تا پای جان برای حفظ اصول اساسی اسلام و آرمان‌های انقلاب را رقم زد، افزود: این حضور نشان داد که ملت ایران همچنان بعد از 42 سال بر آرمان‌های خود بر مدار انقلاب ایستاده و بر اساس ارزیابی‌های دشمن این ملت غیور و ایستاده در میدان نه به انقلابش خیانت کرد و نه اصالت انقلابی خود را از دست داد، لذا درود بر ملتی که بیش از 40 سال در مقابل فشارهای دشمن ایستاد و آرمان‌های انقلاب را مثل یک گلوله آتشین در کف دستان خود حفظ کرد.

حکمرانی امامین انقلاب و ولایت فقیه چالش جدی نظام سلطه

سردار ضیغمی 9 دی را روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان دانست که نقشه‌های دشمنان نظام را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرد، گفت: این حماسه بیانگر خشم مقدس ملت ایران در مقابل خدمت‌شکنی علیه مقدسات بود، محبت مردم سرزمین ما به اهل بیت باعث شد خداوند تبارک و تعالی نعمت وجود ولایت را به ما ارزانی دارد و امروز زیر سایه ولایت زیست کرده و نفس می‌کشیم. امروز حکمرانی امامین انقلاب و ولایت فقیه چالش جدی و اساسی را برای نظام سلطه به‌وجود آورده است.

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه بیان کرد: حماسه 9 دی نشان داد مردم ایران به امام خودش اعتقاد راسخ دارد که فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت‌تان آسیبی وارد نشود»، نفس و روح امام کماکان در کشور و جامعه انقلابی ما جاری است و دشمن به هیچ عنوان علی‌رغم همه طراحی‌های نتوانسته آرمان، گفتمان، مسیر و هدف امام(ره) را به انحراف بکشاند که ایادی داخلی آنها در دستورکار دارند تا با ساختن مستندات و روایات متعدد مسیر نورانی انقلاب را به انحراف بکشانند.

وی افزود: در 9 دی ندای «هل من ناصر ینصرنی» بلند نشد اما مردم هوشیار ما «لبیک یا حسین» و «لبیک یا خمینی» به آسمان‌ها بلند کردند و پایه‌های کاخ دشمن را به لرزه درآوردند؛ این ملت با ایمان است که به زمان و مکان، ارزش و شرف و آبرو می‌دهد. یوم‌الله‌هایی که خلق می‌شود به برکت ایمان و هوشیاری مردم عزیز است که زمان، مکان و تاریخ را آبرو و اعتبار می‌بخشد لذا امروز یوم‌الله‌های ما به مدد حضور در صحنه ملت در مقابل طراحی‌های دشمن خلق شده‌اند.

سردار ضیغمی با بیان اینکه رهبران الهی و جریان حق از جمله نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی تحقق پیام حقیقت، هدایت و عدالت، کرامت انسانی، پیشرفت و عرت، رحمت، عقلانیت، معنویت، صلح و امنیت پایدار بر پایه توحید الهی است، تصریح کرد: طبعا دشمنان صف‌آرایی می‌کنند، این نظام مقدس توحیدی و الهی و نه نظام مادی دشمنانی خواهد داشت تا این مسیر نورانی را متوقف کنند. دشمنان این نظام از اهالی قاتل و جنود شیطان هستند که امپریالیسم غرب در قامت یک شیطان بزرگ در مقابل جنود الهی صف‌آرایی کرده و در قالب نظام سطله ظهور پیدا کرده است.

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه ادامه داد: امروز امپراطوری دروغ بر پایه مکر و فریب، شایعه‌سازی، جنگ روانی و شناختی و ادراکی تلاش می‌کند که بر عقل‌ها، عاطفه‌ها و روحیه، طرز تفکر مردم به‌ویژه جوانان تأثیر بگذارد، امروز دشمن در تلاش است سرزمین ذهن جامعه ایرانی را از طریق ظواهر اجتماعی و پژواک گفتمان سازش به تصرف خود در بیاورد، امروز ملت غیور و قهرمان ایران اسلامی در مقابل این جنگ روانی دشمن و تولید ادبیات سازش ایستاده است. یکی از استراتژیست‌های آمریکایی می‌گوید «هیچکدام از سیاست‌ها و سناریوهای ما بر ملت ایران مؤثر نخواهد شد مگر یک گروهی در داخل ایران از طریق تولید ادبیات سازش در پیاده‌سازی سناریو ما را یاری نماید».

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران در مقابل کسانی که با زبان اجتماعی و تولید ادبیات سازش تلاش می‌کنند تا مسیر نورانی انقلاب را متوقف نمایند، ایستاده و مقابله کرده است، در خصوص آشوب‌های اخیر گفت: ملت ایران در آشوب‌های اخیر مجدد سناریو دشمن را درهم تنیده، باید هوشیار باشیم و در مقابل کسانی که با قلم و بیان‌شان تلاش می‌کنند تا در جامعه بذر نفاق و ناامیدی به‌وجود بیاورند، بایستیم و بدانیم که این راه نورانی پیش‌رو، راه روشن است و با ایمان راسخ ثابت‌قدم در این مسیر بمانیم.

سردار ضیغمی بیان کرد: امروز بیرون کردن آمریکا و تفکر غرب‌گرایی از لحاظ فکری، اندیشه‌ای و فرهنگی از کشور و منطقه بسیار ضروری و مهم است زیرا این تفکر نمی‌گذارد کشور در مدار صحیح روز به روز با شکوفایی بیشتر در مسیر رفاه و توسعه پیش برود. تفکر غرب‌گرا که چند دهه است در شریان‌های این کشور نفوذ کرده نمی‌گذارد استراتژی‌های نظام و عوامل قدرت نظام بتوانند بار مشکلات را از دوش مردم بلند کنند.

تفکر انقلابی و قدرت‌افزایی کشور

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه افزود: ملت ما از عاشورای حسین‌بن علی(ع) عبرت‌ها آموخته، دشمن بداند از عاشورای حضرت اباعبدالله(ع) فقط برای ما اشک، آه و ناله به ودیعه نمانده است ملت ما نمی‌گذارد عاشورای دیگری برگزار شود زیرا حسین‌بن علی(ع) فرمودند «کسی با یزید بیعت نمی‌کند و این جریان‌سازی برای کل تاریخ است»، این صحنه و نقشه بسیار زیبایی است که از عاشورا پیش‌روی چشم ما گذاشته شده؛ ملت عزیز ما در مسیر راه نورانی این انقلاب عاشوراگونه ایستاده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز کشور با تفکر انقلابی در پی قدرت‌افزایی است، گفت: براساس اقرار دشمن ملت عزیز امروز شما در قله عزت و افتخار ایستاده‌اید، در پی صف‌آرایی دشمن کشور به‌دنبال قدرت‌افزایی با بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد مقاومتی، رویکرد جهادی، دیپلماسی همسایه‌محور، بی اثر کردن تحریم و با استفاده از تحول نسلی است. امروز با نسل نخبه، جوان، جسور، آرمان‌طلب و فرصت‌سازی مواجه هستیم که در هر عرصه ورود کرد باعث شکوفایی شد.

سردار ضیغمی با بیان اینکه دشمن ترسیده از این شرایطی که کشور با وجود اینکه یک چله از انقلاب گذشته ضمن اینکه همچنان اصالت و آرمان‌های خود را حفظ کرده، انقلاب را بر دوش جوانانی نخبه و با غیرت گذاشته و می‌خواهد کشور را به سمت چهل سال پیش‌رو ببرد تا به شکوفایی برساند، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که عامل قدرت‌افزاست و همه ظرفیت‌های کشور را می‌خواهد بسیج کند برای اینکه بتوانیم به پشتوانه دستاوردهای چهل ساله اول انقلاب جهش راهبردی برای چهل سال دوم داشته باشیم، این امر دشمن را به لرزه انداخته که برای بیانیه گام دوم انقلاب صف‌آرایی می‌کند.

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از استراتژی‌های مهم کشور در جهت تأمین رفاه است، گفت: یکی از استراتژیست‌‌های اصلی طراحی‌های تحریم علیه ایران اقرار می‌کند «تنها راه تولید رفاه تزریق تفکر اقتصاد مقاومتی در سیستم تصمیم‌گیر اقتصاد ایران است که به هر قیمتی باید جلوی آن را گرفت». اقتصاد مقاومتی می‌خواهد اقتصاد کشور را از بلاتکلیفی اقتصادی خارج کند لذا اندیشکده‌های دشمن طراحی می‌کنند که چگونه در مقابل این استراتژی نظام صف‌آرایی کنند، آنها می‌خواهند القا کنند که راه نجات کشور سر سپردن به غرب است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه اساسی دشمن را که اقتصاد کشور را بلاتکلیف نگه داشته به لرزه انداخته است، افزود: کشور در حال قدرت افزایی است و دشمن تحمل این را ندارد، دشمن اقرا می‌کند ملت ایران بر قله افتخار و عزت ایستاده است و مادامی‌که ملت بر این قله ایستاده و احساس غرور می‌کند تمام استراتژی‌ها و سناریوهای ما در مقابل این ملت با شکست مواجه خواهد شد و قدرت بلامنازعی خلق می‌کند که ابرقدرتی ما را به چالش می‌کشد.

سردار ضیغمی با تأکید بر اینکه بدانیم کشور ما در حال قدرت‌افزایی بوده و توانمندی و قدرت بقا دارد که در آن واحد در جبهه‌های متعدد با دشمن مقابله کند، تصریح کرد: باید مراقب و هوشیار باشیم که همه این طراحی‌های و فتنه‌گری‌های دشمن این است که شما ملت بزرگ را از این قله افتخار به پایین بکشاند. امروز حضور شما در این صحنه و قله رفیع عزت با روحیه بصیرتی دشمن را به هراس انداخته و از طریق راهبرد جامع فشار، بی‌ثبات‌سازی، قول مسائل لاینحل، عملیات روانی و مدیریت افکار عمومی، تسخیر ذهن و نبرد در فضای مجازی به دنبال توقف این حرکت توفنده و مقدس است.

حکمرانی اسلامی چالش اساسی نظام سلطه

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه افزود: راهبرد جامع فشار یکی از راهبردهای اساسی آمریکایی‌ها علیه این ملت مظلوم و شریف است حتی اقرار می‌کنند که نمی‌توانند در برابر این ملت بجنگند زیرا به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که به سمت جنگ علیه این ملت غیور نرود چون اگر جنگ را آغاز کند پایان جنگ را ملت ایران ترسیم می‌کنند، به همین دلیل تصمیم می‌گیرند با راهبرد فشار، فشار خردکننده‌ای مادون جنگ به ملت ایران وارد کنند و از طریق پیوند بین زخم‌های کوچک و ایجاد مسائل متعدد در کشور نظیر عملیات روانی و جریان نفوذ اینطور القا کنند که نظام قادر به حل مسائل نیست. دشمن تلاش دارد از طریق خلق تهدید موجودیتی، ملت را در مقابل نظام قرار دهد زیرا می‌داند که بیش از 40 سال این انقلاب با حمایت ملت شریف به اینجا رسیده است.

وی با بیان اینکه آینده نورانی و نظام مقدس تمدن‌ساز بر دوش این ملت است، گفت: دشمن می‌خواهد با تولید مسئله‌های متعدد و متکثر در جامعه کار را به جایی برساند که نشان دهد ما در بن بست قرار داریم؛ با بهره‌گیری از رفتار اجتماعی به دنبال بن‌بست‌نمایی افکار عمومی است که ناامیدی ایجاد کند و کشور را به یاس و ناامیدی بکشاند؛ امروز چالش اساسی نظام سلطه در نوع حکمرانی اسلامی است.

سردار ضیغمی بیان کرد: آمریکایی‌ها در سند امنیت 2022 اقرار می‌کنند که چند چالش مهم داریم یک چالش ما با چین است که در حال مدیریت اقتصاد دنیاست، چالش دیگر ما روسیه است که بنای استراتژی غرب و اروپا را درهم پیچیده و وحدت اروپا را مورد آماج قرار داده، چالش سوم ما ایران بوده که با معرفی الگوی اسلام ناب علوی، نبوی و ولایت در میدان ایستاده که این نشان می‌دهد قطار انقلاب در مسیر خودش پرشتاب در حال حرکت است و سند ملی امنیت آمریکا به وضوح این امر را ثابت می‌کند.

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه با بیانکه در آستانه افول آمریکا قرار داریم، گفت: دشمن می‌گوید برای اینکه بر مشملات فائق آییم باید این سیاست بی‌ثبات‌سازی راهبردی حول مسائل لاینحل را در دستورکار گذاشت تا در عراق اجازه ندهد دولت‌سازی شکل بگیرد، بیش از پنج‌هزار تشکل مردمی را در اروپا و آمریکا آموزش دادند تا جامعه مظلوم عراق را دچار تنش و اختلاف کنند و نگذراند دولت تشکیل دهند و بتوانند در شرایط ناامن در منطقه حضور داشته باشند و منابع مظلوم عراق را به یغما ببرند اما با حضور مؤمنان ملت عراق و هوشمندی علما این نقشه دشمن در عراق نقش بر آب شد و دولت در عراق تشکیل شد.

ایمان و اراده ملت ایران عامل اصلی ایستادگی در برابر دشمن

وی ادامه داد: دشمنان در ایران هم ارزیابی و آسیب‌شناسی کردند و در فتنه‌های 88 و 96 که قیام شما نقشه دشمن را نقش برآب کرد. فتنه گران سال 88 با شکست در مقابل حضور آگاهانه و شجاعانه شما، با تمام ظرفیت نفوذ اطلاعات کشور را در اختیار دشمن قرار دادند که آنها تحریم‌های هسته‌ای را به سمت مسائل نظامی و معیشتی و اقتصادی هدایت کردند، لذا امروز بیش از 10 سال است که این ملت مظلوم به دلیل خیانت فتنه‌گران و لیدرهای اصلی تحت فشار اقتصادی و معیشتی قرار دارند.

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه بیان کرد: دشمن می‌داند که ملت ایرات مهارت در مبارزه و  بقا دارد و این‌بار ارزش‌ها و حجاب را هدف قرار دادند؛ امروز اگر در عرصه فرهنگی و حجاب در خیابان‌ها شاهد مسائلی هستید نتیجه استراتژی دشمن است که در اتاق‌های فکر و بر اثر مطالعات و در حضور سرویس‌های اطلاعاتی علیه مردم تهیه می‌شود؛ فهمیده‌اند که عامل اصلی قدرت ایستادگی ملت ایران ایمان، اراده و آرمان‌های الهی است لذا تا زمانی که این آرمان‌های الهی و مسیر مقدس در پیش است دشمن راه به جایی نمی‌برد.

سردار ضیغمی خاطرنشان کرد: دشمن در سیاست بی‌ثبات‌سازی حول مسائل لاینحل، حجاب را مورد هدف قرار داد، با تولید فیلم عنکبوت مقدس و به تصویر کشیدن یک زن ذیل نظام دینی تصویری ساخت و تجلیل کرد تا ماشین تقابل با ملت ایران را به راه بیاندازد؛ با کار فرهنگی و رسانه‌ای زمینه لازم را فراهم کرد تا صحنه‌های سه ماه اخیر را خلق کند.

وی اظهار کرد: دشمن امروز تمام جنود شیطانی خود را در مقابل جنود الهی صف‌آرایی کرده است، با جنگ ترکیبی همه ظرفیت‌ها را به میدان آورده، حتی ضد انقلاب به اغما رفته را با شوک الکتریکی بیدار کرد و حول یک هدف مشترک به وحدت رساند، حتی یگان‌های تک‌نفره در قالب سلبریتی‌های غرب‌گرا را در مقابل شما ملت بزرگ به اجماع رساند تا بتواند سیاست بی‌ثبات‌سازی را به ثمر بنشاند.

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه با بیان اینکه امروز فناوری‌ها و علم و دانش ما زبانزد دنیاست، ادامه داد: دشمن می‌داند جریان انقلابی وقتی در یک عرصه کوچ مثل موشک، پهباد، سلول‌های بنیادین و تولید داروی ضد سرطان، فناوری‌های نوین با تفکر جوان انقلابی حاکم شد، جهش بزرگ ایجاد کرده و منجربه اقتدار در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی و اجتماعی و... شده است. دشمن نگران این است که این تفکر انقلابی در تمام عرصه‌های کشور حضور یافته و اگر فرصت یابد در دیگر عرصه‌ها هم نظیر اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خودروسازی و... کشور را به شکوفایی می‌ساند.

سردار ضیغمی گفت: نبرد امروز ما با دشمن در عرصه علم و فناوری‌های نوین است، مسائل کف خیابان مسائل پیش‌پا افتاده هستند، وقتی می‌خواهید بر قله عزت بدرخشید یا در جهت حرکت به سمت اهداف عالی که منجربه ساختن تمدن نوین اسلامی است، باشید، طبیعی است که دشمن سنگ‌اندازی می‌کند. اما با غیرت، خون و آبروی خود در مقابل دشمن می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم به اهداف خود برسد.

هویت‌سوزی و هویت‌سازی دروغین دشمن

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نگذارید دشمن از انقلاب شما هویت‌زدایی کند»، افزود: دشمن در راه توقف انقلاب اسلامی و بی اثر کردن این مسیر نورانی، به دنبال هویت‌سوزی و هویت‌سازی دروغین و کاذب است؛ در هویت‌سوزی تلاش می‌کند که واقعیات و دستاوردهای انقلاب را انکار کند تا نسل جوان نداند که در این چهل سال انقلاب چه گذشته است، لذا امروز جهاد تبیین باید شفاف‌سازی کند، دشمن به دنبال این است که از طریق ایجاد تردید و زدن مشروعیت، گسست اجتماعی و دوگانگی‌سازی کاذب، بهم ریختن نظم اجتماعی، جابه جایی حق و باطل، ناامیدسازی کند و هویت‌سازی کاذب و دروغین لذت‌گرایی و سبک زندگی غربی را به نمایش بگذارد.

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه ادامه داد: راه مقابله با دشمن شناخت دشمن و انتخاب راهبرد درست مبارزه است، شناخت دقیق سناریوهای دشمن جزو رسالت‌های لاینفک این ملت و نخبگان و مسئولان است زیرا این اسلام شیعه علوی ذیل بیرق ولایت فقیه ایستاده در میدان دشمن را بیدار نگه داشته است.

سردار ضیغمی با اشاره به اینکه دشمن امروز به دنبال ضربه زدن به ایمان و باور صحیح مردم ایران است، افزود: اگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به خوبی نشناسیم، نمی‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم. اگر می‌خواهیم در مقابل دشمن بایستیم باید بضاعت خود را بشناسیم و به آن ایمان داشته باشیم تا بتوانیم در بزنگاه‌ها به نقطه ضعف دشمن ضربه وارد کنیم، همانطور که در این 40 سال هم ضربات مهلکی به دشمن وارد کردید. ایمان به وعده الهی و انقلاب داشه باشیم و نگذاریم جنگ روانی دشمن به ما آسیب بزند برای اینکه نصرت الهی شامل حال ما شود باید ایمان صحیح و باور داشته باشیم.

وی با تأکید بر بصیرت و روشن بینی ملت ایران، گفت: اگر بصیرت و روشن‌بینی نداشته باشیم، در تله دشمن گرفتار می‌شویم، کمااینکه دشمن با عملیات روانی بخشی کوچکی از جوانان و جامعه ما را دچار غفلت کرد و با تسخیر ذهن آنان کار را به جایی رساند که در خیابان نیرو‌های انتظامی، بسیج و امنیتی توسط این نقشه دشمن سلاخی شد و مظلومانه و مقتدرانه ایستاد. راهبرد دیگر اقدام به موقع و شجاعانه است که شما مردم رشت سردمدار این اقدام بودید نمونه آن حماسه‌ای که در هشت‌دی آفریدید و حتی در چند ماه اخیر هم در صحنه حضور آگاهانه داشتید.

جانشین فرماندهی‌ کل در قرارگاه رسانه سپاه تأکید کرد: نیازهای حقیقی جامعه و مردم را باید به درستی درک کنیم و باید به آنها پاسخ درست دهیم، باید کارآمدی خود را معطوف به مشکلات مردم کنیم، در حوزه امنیت، معیشت، اقتصاد، شغل، مسکن، مقابله با تورم و گرانی، کم کردن فاصله طبقاتی، مبارزه با فساد باید در دستورکار باشد که امروز به مدد مسئولین در دستورکار است باید فرصت دهیم تا تفکر انقلابی بتواند این موانع را برطرف کند. ملت ما مأیوس نیست بلکه مؤمنانه پای انقلاب ایستاده است.

انتهای پیام
captcha