جلسه‌داران تفسیر قرآن در اراک تجلیل شدند
کد خبر: 4092630
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

جلسه‌داران تفسیر قرآن در اراک تجلیل شدند

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری جلسه‌های تفسیر قرآن در اراک، گفت: جلسه‌داران باسابقه در این شهرستان شناسایی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

تجلیل از جلسه داران تفسیر در اراک

حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه برگزاری کرسی «بیان قرآن کریم» در مساجد استان به زودی آغاز می‌شود، گفت: با توجه به اینکه دوره تخصصی «بیان تفسیر قرآن» با حضور استاد بهرام‌پور در حال برگزاری است؛ لذا قرارست از بانوان و آقایان حاضر در این جلسه که ارزیابی میدانی را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند در کرسی‌های بیان قران به کارگیری شوند.

وی با اشاره به استقبال جوانان استان از شهرستان‌های اراک، خمین، شازند، دلیجان، ساوه، محلات، فراهان و زرندیه از این دوره، ادامه داد: کرسی بیان قرآن مساجد بدین ترتیب تعریف شده است که یکی از بانوان یا آقایان مجلسی‌خوان آیاتی را تلاوت کرد و فرد آموزش دیده در این جلسات به بیان نکات تفسیری بپردازد. این کرسی‌ها به صورت تفکیک شده ویژه بانوان و آقایان پیش‌بینی شده است.

فراهانی با اشاره به اینکه فعالان قرآنی به ویژه پیشکسوتان برای رونق فعالیت‌ها و جلسات قرآنی زحمت بسیار کشیده‌اند که باید قددان این زحمات باشیم، ادامه داد: در کنار جلسه‌داران پیشکسوت، دارای سابقه کاری و تجربه کافی همچون اساتید صابری‌نسب، مختاری و خاتمی‌نژاد که بیش از 10 سال سابقه برگزاری جلسه تفسیر دارند از ورود جوانان همچون مسعود اکبری، دارنده مدرک درجه یک حفظ قرآن در حوزه تفسیر نباید غفلت کرد. حضور افراد با تجربه و نخبگان جوان می‌تواند به گسترده فعالیت‌های تفسیری منتج شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در پایان گفت: قرار براین است که اساتید با تجربه و سابقه‌دار در حوزه تفسیر در جلسات شورای علمی، فنی و محتوایی حضور داشته باشند و کرسی بیان قرآن که به زودی در تعدادی از مساجد استان راه‌اندازی می‌شود را از نظر محتوایی راهبری کنند.

انتهای پیام
captcha