همایش طلایه‌داران تبلیغ در ارومیه
کد خبر: 4074138
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

همایش طلایه‌داران تبلیغ در ارومیه

همایش طلایه‌داران تبلیغ در مسجد حاجی‌خان ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی مؤمنی، کارشناس مسائل دینیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام علی مؤمنی، کارشناس مسائل دینی ۶ مرداد در مراسم طلایه‌داران تبلیغ که در مسجد حاجی‌خان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: براساس روایات اصل تشکر یک امر لازم و واجب است اما باید مراقب باشیم این مسئله به سمت تملق اشخاص نرود.

وی اضافه کرد: خاصیت طلبگی مثل پیامبر(ص) متواضع بودن است و مبلغ دین باید هر کجا زمینه تبلیغ فراهم باشد منت بکشد و اسلام را تبلیغ کند.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: برگزاری مجالس امام حسین علیه‌السلام دستور ائمه معصومین است و رونق دادن مجالس اباعبدالله الحسین علیه السلام احیای شعائر الهی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه طلاب به منابر کوتاه و دارای فائده، گفت: علمای اسلام علم را به جهان ارائه دادند و آن زمانی که شیخ بهایی‌ها دانش را به بشریت انتقال می‌دادند خبری از دانشمندان غربی نبود و اگر بتوانیم محاسن کلام اهل بیت را درک کنیم دنیا را متحول خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مومنی تصریح کرد: از جمله مباحثی که باید در منابر بدان توجه شود تبیین نقشه‌های دشمن در مورد بی‌حجابی است و  امروز دشمن بر روی بی‌حجابی برنامه‌ریزی کرده است و اگر بتوانیم شخصیت زن در اسلام و ریشه و عوامل بی‌حجابی را در جامعه به بانوان تبیین کنیم نقشه‌های معاندین بی‌اثر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با وجود تبلیغات گسترده دشمن علیه دین و انقلاب، مردم به اعتقادات و مقدسات دینی پایبند هستند و باید از همه ظرفیت‌ها برای نشر محاسن کلام اهل بیت استفاده کنیم و در روایات علما را مرزداران دینی عنوان کرده‌اند و این همه شبهات که در فضای مجازی و حقیقی طرح می‌شود وظیفه طلاب و روحانیون است که بدان پاسخ بدهند.

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: امروز وهابیت برای از بین بردن اعتقاد به امامت هزینه‌های کلانی پرداخت می‌کند و اخیرا هم شش جلد کتاب بر علیه الغدیر نوشته‌اند و لازم است طلاب به این شبهات جواب بدهند.

وی ادامه داد: براساس روایتی از امام حسن عسگری عليه السلام اصل یتیم در زمان غیبت کسانی هستند که دسترسی به امام خود ندارد.

انتهای پیام
captcha