هنر را در انعکاس آرمان‌های شریف انسانی به کار گیریم
کد خبر: 4065485
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

هنر را در انعکاس آرمان‌های شریف انسانی به کار گیریم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه باید بتوانیم از هنر در انعکاس اندیشه‌ها و آرمان‌های شریف انسانی بهره ببریم، گفت: امروز هنر جایگاه ویژه‌ای در جامعه ما دارد و باید بتوانیم در انتقال پیام و ایجاد رابطه در جامعه از زبان هنر بهره ببریم.

علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 30 خردداماه در نشست رؤسای ادارات فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در شیراز برگزار شد، با اشاره به نقش هنر در تربیت گفت: باید بتوانیم از هنر در انعکاس اندیشه‌ها و آرمان‌های شریف انسانی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: امروز هنر جایگاه ویژه‌ای در جامعه ما دارد و باید بتوانیم در انتقال پیام و ایجاد رابطه در جامعه از زبان هنر بهره ببریم.

شادباش همچنین به نقش شیراز در عرصه هنر و ادب اشاره کرد و افزود: شیراز بیش از آنکه به شهر شعر و ادب، هنر و تاریخ معروف باشد به حرم سوم اهل بیت(ع) معروف است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هنر که می‌فرمایند هنر یک شیوه بیان است، یک شیوه ادا کردن است منتها این شیوه بیان، از هر تبیین دیگر رساتر، دقیق‌تر، نافذتر و ماندگارتر است و ابزارهای هنری بی شک، رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است، اشاره کرد و افزود: امروز که انتقال پیام و ایجاد رابطه در جامعه ما جایگاه ویژه‌ای دارد چه نیکو است که با زبان هنر باشد و باید بتوانیم از هنر در انعکاس اندیشه‌ها و آرمان‌های شریف انسانی بهره ببریم.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: اردو از مهم‌ترین ابزارهای تربیتی به ویژه در دوران پساکروناست و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شادباش فرصت تابستان را یک زمان طلایی مهارت‌آموزی دانست و گفت: این فصل فرصتی است برای ایجاد فضایی نشاط و شاداب برای دانش‌آموزان که باید به فرزندان خود بیاموزیم که یادگیری و آگاهی از عوامل رشد است و در این ایام باید به آن بپردازیم.

وی اظهار کرد: باید برنامه‌های تابستانی خود را با تمام ارگان‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند به اشتراک بگذاریم و با سازمان تبلیغات، اداره ارشاد، پایگاه‌های بسیج، کانون ‌ای مساجد در این خصوص تعامل داشته باشیم.

شادباش به لزوم اشاعه و گسترش فرهنگ کتاب خوانی نیز اشاره کرد و گفت: باید کتابخانه‌ها را بررسی کنیم و فرصت کتاب‌خوانی را برای دانش‌آموزان بیش از پیش فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha