شرکت بیش از چهار هزار کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 4050948
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰

شرکت بیش از چهار هزار کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از شرکت چهار هزار و ۱۸۲ نفر کردستانی در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: این دوره از جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که امروز، 30 فروردین‌ماه در کتابخانه‌ای امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی امروز یک نهاد صرفا سنتی و فقط امانت‌دهنده کتاب نیست، بلکه این نهاد امروز به پاتوق ‌فرهنگی و اجتماعی برای مردم استان کردستان تبدیل شده است.

وی افزود: در بستر این پاتوق‌ها انواع فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود که برخی از این فعالیت‌ها هم با کیفیت بوده و تأثیراتی هر چند اندک در ترویج فرهنگ کتابخوانی گذاشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: در یازدهمین دوره این جشنواره چهار هزار و ۱۸۲ کردستانی در ۱۲ بخش شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی افزود: در مراسم اختتامیه ۷۴ نفر در بخش فردی و ۹ خانواده در بخش خانوادگی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

کتابخوانی به اندیشه‌ها و داشته‌های انسان عمق می‌دهد

حجت‌الاسلام حمیدرضا عاقل زاده، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: در دولت نهم پیشرفت‌های خوبی در حوزه علمی داشتیم اما در چند سال اخیر دچار افت بودیم و امیدواریم در دولت جدید ضعف‌ها جبران شود.

وی تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب را بسیار ارزشمند دانست و افزود: جوانان باید به کتابخوانی دعوت شوند چرا که این مهم بر دانش و داشته‌‌های آنان می‌افزاید.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین نسل جوان جامعه اظهار کرد: کتابخوانی به اندیشه‌ها و داشته‌های انسان عمق می‌دهد.

وی افزود: در این چند سال اخیر یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بحث علمی و کتابخوانی بوده که افق دید ایشان برای این مهم در دو بخش پیشرفت در مباحث علمی و پیشرفت در مباحث فرهنگی بوده است.

حجت‌الاسلام عاقل‌زاده با تأکید بر اینکه باید کتابخوانی براساس ارزش‌ها و اصول انقلابی و دینی ما باشد، یادآور شد: مسئولان فرهنگی باید بر این مهم نظارت داشته و کتاب‌هایی را در جامعه ترویج دهند که با دین و انقلاب ما مطابقت داشته باشد.

انتهای پیام
captcha