بازتولید گفتمان دفاع مقدس ضرورت امروز جامعه است
کد خبر: 4013984
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

بازتولید گفتمان دفاع مقدس ضرورت امروز جامعه است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه گفتمان‌سازی دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت مجازی ضرورت دارد، گفت: نیاز به بازتولید و تولید گفتمان دفاع مقدس داریم.

بازتولید گفتمان دفاع مقدس ضرورت امروز جامعه است

به گزارش ایکنا از سمنان، نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر روز گذشته 25 آبان در نشست هم‌اندیشی فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان در  مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه رسالت بنیاد و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بازسازی گفتمان دفاع مقدس و تبیین آن در جامعه و اجتماع کشور است، افزود: نیاز به بازتولید و تولید گفتمان دفاع مقدس داریم.

وی رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را احیای این گفتمان دانست و افزود: وضعیت امروز جامعه محصول فاصله گرفتن از گفتمان انقلاب و دفاع مقدس است.

سهرابی با تاکید بر اینکه برای عبور از این بحران باید به گفتمان دفاع مقدس بازگردیم یادآور شد: چگونگی بازتولید و بازنمایی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اهمیت بسزایی دارد که بر این اساس باید با زبان هنر و همچنین ادبیات مناسب گفتمان امروزی دفاع مقدس را ترویج داد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متذکر شد: باید گفتمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در جامعه زنده نگه داشت و هنر بنیاد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که گفتمان را به جامعه امروز برگرداند.

وی ادامه داد: گفتمان‌سازی دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت مجازی ضرورت دارد، که در این راستا اگر بتوانیم فرهنگ ایثار، مقاومت را از دفاع مقدس استخراج و به نسل‌های آینده منتقل کنیم، ادامه بازدارندگی کشور در مقابل استکبار تضمین خواهد شد.

سهرابی با تاکید بر اینکه باید گفتمان دفاع مقدس را با روز آمد کردن آن برای جوانان قابل استفاده کنیم اظهار کرد: اگر گفتمان انقلاب و دفاع مقدس را برای جوانان به خوبی بیان نکنیم، نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

به گفته وی؛ باید همانند دوران دفاع مقدس تمام توان خود را در استفاده بهینه از فضای مجازی برای ورود گفتمان دفاع مقدس و انقلاب به کار بگیریم.

انتهای پیام
captcha