نخبه‌پروری اولویت اصلی حوزه قرآنی ایکنا باشد
کد خبر: 4012488
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی تأکید کرد:

نخبه‌پروری اولویت اصلی حوزه قرآنی ایکنا باشد

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به آغاز فعالیت جهاددانشگاهی استان و خبرگزاری بین‌المللی قرآن طی سال‌های ۵۹ و ۸۶، اظهار کرد: ایکنا نباید فقط به جرقه‌ها و بارقه‌های پراکنده فعالیتی خود دل‌خوش کند. قطعاً در حوزه قرآن باید به نخبه‌پروری توجه کرد و اگر به این امور توجه لازم نشود ممکن است نتیجه مطلوب را شاهد نباشیم.

علی‌اصغر غفاری‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: 20 آبان سالروز تشکیل جهاددانشگاهی در استان مرکزی است و روز گذشته 20 آبان‌ماه فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی از این مجموعه و ورود آن به سال چهل و یکم بازدید کرد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که پس از 15 مرداد سال 59 فعالیت خود را برای اجرای اهداف تعریف شده آغاز کرد. در طول این سال‌ها با فراز و فرودهایی مواجه بودیم، اما همواره سعی بر توانمندی و معرفی ظرفیت‌ها به مسئولان داشتیم و در راستای تحقق اهداف نظام ذره‌ای از مواضع انقلابی و ولایی خود فاصله نگرفتیم.

غفاری‌زاده با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در سه حوزه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، اضافه کرد: جهاددانشگاهی ماهیتی عمومی و غیردولتی دارد و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به‌عنوان مجموعه‌ای دانش‌بنیان و علمی کنار سایر دستگاه‌ها فعالیت مثمرثمر داشته باشد. در واقع وابستگی بودجه‌ای ما به منابع دولتی محدود است و به‌صورت جهادی و خودگردان فعالیت‌ها اداره و مدیریت می‌شود.

وی راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری را از جمله اقدامات مهم مجموعه جهاد‌دانشگاهی استان برشمرد و بر ضرورت معرفی این ظرفیت تأکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی استان با اقدامات شایسته توانسته پرچم‌دار درمان ناباروری در غرب کشور باشد. ما تمام اهداف تعریف شده در این بخش را در عمل ثابت کرده و شادمانی خانواده‌ها پس از فرزنددار شدن ما را به ادامه راه امیدوارتر می‌کند.

غفاری‌زاده تصریح کرد: جهت معرفی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی با نمایندگان استان تعاملات خوبی صورت گرفته است و می‌تواند به رفع مشکلات استان کمک کند. در سایه تعامل و با پرهیز از نگاه سیاسی، حزبی و جناحی خوشبختانه همراهی مطلوبی از سوی نمایندگان مجلس با مجموعه جهاد شکل گرفته است، البته اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد که طبیعی است و بیانگر پویا بودن مجموعه است.

روحیه جهادی فعالان خبرگزاری ایکنا

وی در ادامه به سالروز تشکیل خبرگزاری ایکنا در 20 آبان سال 86 نیز اشاره و با تبریک این روز به مجموعه خبری ایکنا در سراسر کشور، اظهار کرد: خوشبختانه این مجموعه با وجود تمام کم و کاستی‌ها کارنامه قابل قبولی دارند و ضروت دارد برای رسیدن به اهداف متعالی خود در حوزه قرآن بیشتر تلاش کنند. از آغاز فعالیت این مجموعه در استان 14 سال می‌گذرد و امید است در آینده شاهد فعالیت‌های بهتر و اثربخش‌تر باشیم.

غفاری‌زاده با اشاره به اینکه دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا پیشانی جهاددانشگاهی هستند بیان کرد: با توجه به اینکه خبرگزاری ایکنا از خبرگزاری‌های نوپا است اما در طول فعالیت خود در استان توانسته جایگاه خود را بین دیگر رسانه‌های باسابقه پیدا کند و این امر با روحیه جهادی فعالان این مجموعه رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ایکنای شعبه مرکزی فعالیت خود را فقط به پوشش اخبار دستگاه‌های مختلف محدود نکرده و با ورود به رفع مشکلات کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذارده است، توصیه کرد: تقاضای من از عوامل این مجموعه در استان این است که کیفیت را فدای کمیت نکنند و از همه توان خود برای رفع مشکلات جامعه قرآنی استفاده کند.  

غفاری‌زاده به انتظار بالای دستگاه‌ها از خبرگزای ایکنا اشاره و با بیان اینکه با توجه به ظرفیت بالای این رسانه توقعات دور از انتظار نیست، گفت: این رسانه در کنار تعامل خوب و سازنده با دستگاه‌ها از نقدهای وارده چشم‌پوشی نکرده و هرجا احساس کند که باید نقدی زده شود، انجام شده است.

این مقام مسئول رویش ایکنا و فعالیت خبرنگاران این مجموعه را گامی نو برای بیان مفاهیمی قرآن دانست و اظهار کرد: با شروع فعالیتی این مجموعه اساتید قرآن تریبونی رسا و گویا برای تبلیغ و ترویج دین اسلام و قرآن در اختیار داشتند و همین رسانه تا حدود بسیاری از توانست از شیوع افکار غربی و امریکایی جلوگیری کرده و جوانان را با مفاهیم ناب الهی آشنا کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان بیان کرد: ایکنا نباید فقط به جرقه‌ها و بارقه‌های پراکنده فعالیتی خود دل‌خوش کند. قطعاً در حوزه قرآن باید به نخبه‌پروری توجه کرد و اگر به این امور توجه لازم نشود ممکن است نتیجه مطلوب را شاهد نباشیم. اکتفا به حداقل‌ها را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند. ایکنا با کمک دستگاه‌های متولی می‌تواند استعدادهای پنهان به‌ویژه استعدادهای موجود در شهرها و روستاهای کوچک را معرفی کند. قرار نیست ما فقط به مرکز استان محدود باشیم این مجموعه ظرفیتی برای استان است که می‌تواند از طریق دستگاه‌های متولی قرآن بهتر معرفی شود.

الگوسازی قرآنی؛ اولویت خبرگزاری ایکنا

مجتبی غلامی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های جهاد داتشگاهی استان است و این مجموعه به وجود داشتن دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا، افکار سنجی، سازمان فعالیت قرآنی دانشجویان و انتشارات سعی در رفع مشکلات این حوزه در سطح استان را دارد.

مجنبی غلامی جهاد دانشگاهی استان مرکزی

وی ضرورت تعامل هرچه بیشتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با سایر مراکز فرهنگی استان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه کارهای گروهی به نتیجه بهتر می‌رسد، اظهار کرد: تعامل هرچه بیشتر باعث می‌شود تا مشکلات فرهنگی اجتماعی در اسرع وقت برطرف شده و زمینه ارتقای فرهنگ اسلامی تقویت شود.

غلامی به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی استان در 20 آبان 59 و افتتاح شعبه خبرگزاری ایکنا در آبان 86 اشاره و بیان کرد: ایکنا نقش مهمی در قرآن باوری عمومی دارد و باید از این ظرفیت موجود استفاده کرد. این رسانه قادر است تا با همکاری دستگاه‌های متولی موجی قرآنی ایجاد کرده تا همه از نتایج آن متنعم باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های قرآنی و حجم گسترده فعالیتی و رقابتی که در عرصه رسانه‌ها وجود دارد، نیاز است این خبرگزاری به مؤلفه‌ها جدی‌تر توجه کند. مسئله امروز، الگوسازی قرآنی است که این رسانه باید اولویت قرار دهد و استان مرکزی به لحاظ داشتن مفاخر دستش پر است.

انتهای پیام
captcha